Kulttuurituottajien valtakunnalliset päivät syyskuussa Jyväskylässä

KUTU päivät 16.-17.9.2019 Jyväskylän Paviljongissa kokoaa yhteen julkisen sektorin kulttuurityötä tekevät ihmiset, joiden työnkuvaan kulttuuripalveluiden suunnittelu ja toteuttaminen kuuluu. Kaksipäiväinen tapahtuma tarjoaa puitteet ympäri Suomea saapuvien kollegoiden kohtaamiseen, ajankohtaista tietoa muuttuvan kentän tarpeeseen ja työvälineitä kulttuurituottamisen monialaiseen toimenkuvaan.
Tapahtuman toteuttaa yhteistyössä Jyväskylän kaupunki, Taiteen Edistämiskeskus (Taike), Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKU ry, Kuntaliitto ja Keski-Suomen liitto.

Tapahtuma tarjoaa verkostoitumismahdollisuuden lisäksi ajankohtaista tietoa muuttuvan kentän tarpeeseen ja työvälineitä kulttuurituottamisen monialaiseen toimenkuvaan. – Suomessa järjestetään eri taidealoille ja toimijoille seminaareja, mutta viime vuoden puolella nousi esille toiveita nimenomaan kulttuurituottajille suunnatun valtakunnallisen tapaamisen järjestämiseen, joten päätimme Jyväskylässä tarttua toimeen, toteaa Jyväskylän kaupungin kulttuuri- ja kehittämispäällikkö Marita Kajander.

– Suomessa on tällä hetkellä menossa monenlaisia muutoksia ja sekä isompia että pienempiä haasteita, jotka koskettavat jokaista kuntaa. Tähän seminaariin on tarkoitus saada paikalle niitä edustajia ja kulttuurin tekijöitä, jotka käytännössä toteuttavat ns. yleisen kulttuuritoimen tehtävää kunnissa. Päivien keskeinen idea on laadukkaiden asiatuntijaluentojen lisäksi mahdollisuus verkostojen ja uusien kontaktien luomiseen sekä hyvien käytänteiden jakamiseen, Kajander jatkaa.

Seminaariohjelma ja puhujat julkaistaan kevään 2019 aikana.

Facebook-sivut löytyvät osoitteesta https://www.facebook.com/kutupaivat/

Lisätietoja: