Kuntaliiton valtuuskunnan puheenjohtajaksi Markku Pakkanen

Markku Pakkanen (Kesk.) on valittu Kuntaliiton valtuuskunnan puheenjohtajaksi 29.11. Pakkanen on entinen kansanedustaja ja Kouvolan kaupunginvaltuuston jäsen.

- Koen Kuntaliiton valtuuskunnan puheenjohtajan toimen tärkeäksi ja olen iloinen, että pääsen näin merkittävään tehtävään. Kunnat ovat tällä hetkellä taloudellisesti todella ahtaalla ja haluan osaltani vaikuttaa siihen, että tilanteeseen saadaan helpotusta, sanoo Pakkanen.

Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Kim Berg (SDP) ja toisena varapuheenjohtajana jatkaa Markku Markkula (Kok.)

Valtuuskunnan puheenjohtaja Mauri Pekkarinen (Kesk.) pyysi eroa Kuntaliiton valtuuskunnan jäsenyydestä 1.1.2020 alkaen. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin aikaisemmin valtuuskunnan ensimmäisenä varapuheenjohtajana toiminut Joona Räsänen.

Valtuuskunta on Kuntaliiton ylin päättävä toimielin. Se valitsee hallituksen sekä hyväksyy liiton talousarvion ja tilinpäätöksen. Kuntien edustajista koostuvassa liiton valtuuskunnassa on 76 jäsentä.

Lisätiedot:

Markku Pakkanen, Kuntaliiton valtuuskunnan puheenjohtaja, p. 050 512 2575