Kuntaliitto maakunnan ohjaus- ja neuvontakiertueella yhdessä SoteDigin ja STM:n kanssa

Kuntaliitto, STM ja SoteDigi vierailivat kaikissa 18 maakunnassa syksyn 2018 aikana tapaamassa maakuntien valmistelijoita, asiantuntijoita, sote-ammattilaisia ja kehittäjiä liittyen asukkaan neuvonta- ja ohjauspalveluihin. Tavoitteena tapaamisissa oli muodostaa yhteistä ymmärrystä asukkaan neuvonnasta ja ohjauksesta sote-palveluissa, kertoa nyt meneillään olevista ja suunnitelluista kansallisista hankkeista ja selvityksistä sekä niiden tuotoksista osana asukkaan neuvonnan ja ohjauksen kokonaisuutta sekä keskustella maakuntien tarpeista ja toiveista kansallisille hankkeille ja toimijoille sekä alueella ja kartoittaa nykytilannetta. Lisäksi keskusteltiin päivystysapu 116117-konseptista ja SoteDigi Oy:stä asukkaiden ohjauksen ja neuvonnan digitaalisten palveluiden kokonaisuuden kehittäjänä ja esiteltiin Kuntaliitossa meneillään ollutta asiakas- ja palveluohjauksen esiselvitystyötä.

Kuntaliitosta kiertueeseen osallistuivat asiantuntijalääkäri Tuula Kock ja erityisasiantuntijat Mari Patronen, Karri Vainio sekä Hanna Menna.

Kuntaliiton asiantuntijat, jotka voivat kertoa lisää

Löydä lisää sisältöä samoista teemoista