Seminaari ja webinaari

Kuntien yhteentoimivuusseminaari 6.3.2019

Yhteentoimivuus on kaikille tiedon, tiedonhallinnan, tietohallinnon ja digitalisaation kanssa tekeville tuttu termi. Yhteentoimivuus kuitenkin ymmärretään hyvin eri tavoin, osan ymmärtäessä yhteentoimivuuden teknisestä näkökulmasta, toisten taas semanttisesta näkökulmasta.

Millaisista näkökulmista puhutaan, kun puhutaan yhteentoimivuudesta? Miksi yhteentoimivuus on tärkeää, kun puhutaan digitalisaatiosta ja mitä hyötyä sen avulla tavoitellaan? Seminaarissa myös kerrotaan, mitä palveluita ja välineitä on yhteentoimivuuden edistämiseksi olemassa julkisen hallinnon tarjoamana kuntien käyttöön, sekä esimerkkejä käytännöstä.

Kuntaliiton Tulevaisuuden kunnan digitalisointi -projekti järjestää koulutuksellinen asiantuntijaseminaariin yhteentoimivuudesta kaikille asiasta kiinnostuneille lähtökohtana yhteentoimivuuden hyödyt, menetelmät ja edellytykset. Osallistuminen ei edellytä aiempaa ymmärrystä aiheesta, vaan mukaan voi tulla kuka tahansa, joka on kiinnostunut digitalisaatiosta ja haluaa ymmärtää, mistä yhteentoimivuudessa on kyse.

Seminaari lähetetään verkossa KuntaTV:n lähetyksenä ja puheenvuorot tallennetaan. Tilaisuus on suomenkielinen ja maksuton. Ilmoittautumista edellytetään järjestelyiden ja webinaarilinkin saamiseksi.

Ilmoittautuminen päättyy tiistaina 26.2.2019.

Suora linkki ilmoittautumiseen

Ohjelma löytyy Kuntaliiton tapahtumat-sivuilta: Yhteentoimivuusseminaarin ohjelma ja linkki ilmoittautumiseen