Mitä soten jälkeen? Uusi podcast-sarja kunta-alan ilmiöistä alkaa

Muutoksen mahdollistajat

Kuntaliitto nostaa tuoreita näkökulmia kunta-alan ajankohtaisiin ilmiöihin uudessa podcast-sarjassa. Ensimmäisessä, 15. maaliskuuta julkaistussa jaksossa Kuntaliiton toimitusjohtaja Minna Karhunen ja työelämäprofessori Pekka Mattila pohtivat viestintäjohtaja Maira Kettusen johdolla kuntakentän tämänhetkistä tilannetta ja sitä, miten kaatuneen maakunta- ja sote-uudistuksen jälkeen jatketaan.

Sote kaatui, jälleen kerran. Mikä on suurin hyöty, mikä vuosien valmistelutyöstä jäi käteen? Miten kuntajohtajat voivat tsempata alaisiaan taas uuden valmistelutyön edetessä?

- Kuntaliiton tehtävänä on sparrata kuntia muutoksessa. Haluamme tuoda kuntien osaamista ja näkemystä paremmin yhteiskunnalliseen keskusteluun, sanoo viestintäjohtaja Maira Kettunen.

Kymmenosaisessa podcast-sarjassa Muutoksen mahdollistajat käsitellään ajankohtaisia aiheita kuntanäkökulmasta. Kuluvan vuoden aikana käydään keskustelua muun muassa ilmastonmuutoksesta, kuntajohtajien uudesta roolista, EU-puheenjohtajuuskaudesta ja tavataan Suomen nuorimpia kuntajohtajia. Tilaa jätetään myös ajankohtaisiin aiheisiin tarttumiseen.

Lisätietoja sarjasta löydät osoitteesta kuntaliitto.fi/muutoksenmahdollistajat.

Kuuntele podcast Kuntaliiton Soundcloud-kanavalla.