#atkpaivat

Sosiaali- ja terveydenhuollon atk-päiviltä eväitä toiminnan kehittämiseen

Atk-päivät 2019 banneri

Suomen suurin sosiaali- ja terveydenhuollon tietojenkäsittelyyn erikoistunut tapahtuma, Sosiaali-ja terveydenhuollon atk-päivät, pidetään 6.–8.5.2019 Tampereella. Viimeisten vuosien aikana tapahtuman osallistujamäärä on kasvanut jo lähes 2000 henkeen, joille Tampere-talo ja Tampereen kaupunki tarjoavat erinomaiset puitteet.

Päivien järjestäjät Suomen Kuntaliitto ja FCG Koulutus kokoavat vuosittain monipuolisen kattauksen yhdessä ohjelmatiimien kanssa, joissa on mukana useiden alueiden asiantuntemusta. Tämän vuoden ohjelmaa on ollut laatimassa Tampereen kaupungin sekä Pirkanmaan, Etelä-Pohjanmaan ja Kanta-Hämeen sosiaali- ja terveydenhuollon asiantuntijoita.
Avaussessiossa pohditaan alueellisia yhteistyötapoja ja tulevaisuuden potilastietojärjestelmiä. Kuudessa samanaikaisissa rinnakkaissessioissa on tarjolla monipuolista ohjelmaa eri puolilta Suomea:

• Sopimusohjaus, soveltavaa hankintaa
  • Sosiaalihuollon digitalisaatioon liittyviä käytännön toteutuksia
  • Päätöksenteon tuki - mitä sen tulisi olla?
  • Innovaatioita alueiden digiterveydenhuoltoon
  • Valtakunnalliset palvelut ja asiakastietojärjestelmien uudistaminen
  • Hankintalaki ja kilpailutus
  • Kirjaamisen liittyvät tiedonhallinnan ratkaisut sosiaalihuollossa
  • Tietoturvan ja tietosuojan uudet tuulet sosiaali- ja terveydenhuollossa
  • Keinoäly ja robotiikka - soveltaminen terveydenhuollossa
  • Kansallinen SOTE-integraatio digiagendassa

Päivillä on laaja tietojärjestelmätoimittajien ja eri palvelutuottajien näyttely. Heille on varattu myös omat sessiot molempiin päiviin, joissa he kertovat uusista tuotteistaan ja toteutuksistaan toiminnan tueksi. Näyttelyyn tehdään start up -yrityksille oma alue innovatiivisten toteutustensa esittelyyn.
Päivät päättyvät yhteissessioon, jossa tarkastellaan vuorovaikutuksellisuutta sekä tekoälyn ja älykkään datankäytön mahdollisuuksia sosiaali- ja terveydenhuollossa sekä tähän liittyvää muutostenhallintaa. Päivien koko ohjelma ja ilmoittautumislinkit löytyvät päivien sivuilta: www.atkpaivat.fi

Nähdään kesän kynnyksellä Tampereella!

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.