Tervetuloa seuraamaan Taloustorstai Extra -lähetystä tiistaina 28.5.2019 klo 13-15

Taloustorstai 28.5.2019

Taloustorstai Extran 28.5.2019 ohjelma:

Miten ja miksi automatisoin taloushallinnon?

Seuraamalla lähetystä saat vastauksen mm. näihin kysymyksiin:

Mistä taloushallinnon automatisoinnissa on ylipäänsä kyse?

• Miten testaan taloustietojen toimittamista Valtiokonttoriin?
  • Miten kuntien taloustietoja hyödynnetään?
  • Miksi ja miten otan käyttöön verkkolaskun?
  • Mitä kuuluu tulorekisterihankkeelle?

Katsojilla on myös mahdollisuus osallistua ja saada vastauksia kysymyksiinsä lähetyksen aikana.

Mukana valtiovarainministeriö, Valtiokonttori, Tilastokeskus, Tieke ja Kuntaliitto sekä kommenttipuheenvuoroja kunnista ja palveluntarjoajan näkökulmasta.

Tallenteet ja luentomateriaalit

Taloustorstai Extraa on mahdollista seurata myös tallenteena suoran lähetyksen jälkeen. Linkki tallenteeseen lähetetään Talouslistajakelulla noin viikko suoran lähetyksen jälkeen.

Kevään 2019 Taloustorstaiden luentomateriaalit ja tallenteet löytyvät täältä: https://www.kuntaliitto.fi/asiantuntijapalvelut/talous/kuntaliiton-taloustorstait-2019

Teknisiä ohjeita suoran lähetyksen seuraamiseen

• Lähetyksen ollessa käynnissä ruudussa tulisi näkyä videokuva. Mahdolliset diaesitykset näkyvät videokuvassa.
  • Lähetys toimii hyvin yleisimmillä selaimilla, kuten Firefox.
  • Kokeile toista selainta, jos et saa lähetystä toimimaan laitteellasi.
  • Jos lähetys katkeaa, paina Play tai päivitä selain.
  • Jos lähetys katkeilee tarkista internet-yhteys, langattomalla yhteydellä saattaa ilmetä katkoja.
  • Mikäli katsotte lähetystä isommalla porukalla suosittelemme kunnollista äänentoistoa (ulkoiset kaiuttimet).
  • Ongelmatilanteissa ota yhteys tekstiviestillä 050 3239 345, lue kuitenkin yllä olevat ohjeet ensin.

Lisätietoja antavat:

Kuntaliitto
erityisasiantuntija Tom Holmroos, tom.holmroos@kuntaliitto.fi, p. 09 771 2108

Tieke - Tietoyhteiskunnan kehittämiskeskus
digivirittäjä Timo Simell, timo.simell@tieke.fi, p. 043 820 0952

valtiovarainministeriö
neuvotteleva virkamies Pasi Leppänen, pasi.leppanen@vm.fi, p. 029 553 0564

Valtiokonttori
projektipäällikkö Anne Melanen, anne.melanen@valtiokonttori.fi, p. 029 550 2412

Tilastokeskus
kehittämispäällikkö Mira Lehmuskoski (EDP-raportointi), rahoitus.tilinpito@stat.fi, p. 029 551 1000