Tom Holmroos aloitti Kuntaliiton tietojohtajana

Tom Holmroos, Kuntaliiton tietojohtaja

Tom Holmroos, 51, aloitti Kuntaliiton tietojohtajana lokakuussa. Siirtymä uuteen pestiin oli vaiheittainen, Holmroos työskenteli aiemmin Kuntaliitossa erityisasiantuntijana.

-    Aiempiin töihini kuuluivat aika laajasti kuntien digiasiat ja muun muassa asiakaslähtöiset palvelut ja palvelukehittäminen.

Holmroos pääsee työskentelemään samojen aihepiirien kanssa, mutta vahvemmalla Kuntaliitto-ulottuvuudella.

-    Kuntaliiton on syytä paketoida aiempaa paremmin palveluitaan. Kuntaliitolta löytyy runsaasti potentiaalia digipalveluiden kehityksen suunnalla. Lisäksi on tärkeää tarkentaa sitä, mitä kunnat Kuntaliitolta kaipaavat.

Tietojohtajan tehtävä on uusi. Rooliin kuuluu ohjata ja johtaa Kuntaliiton tietopääoman kehittämistä sekä hyödyntämistä liiton palveluissa ja päätöksenteossa. Tietojohtaja toimenkuvaan kuuluu myös Kuntaliiton ICT-palveluiden tilaaminen.

Aiemmin Holmroos on työskennellyt kehitystehtävissä yrityksissä, edunvalvontatehtävissä järjestöissä sekä Turun kaupungilla ja Siuntiossa.

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.