Tukimateriaalit asiakas- ja potilastietojärjestelmien käyttöönottoprojektien viestintään, koulutukseen ja tuen käytäntöihin julkaistu

AKUSTI-foorumin asiakas- ja potilastietojärjestelmien tehtäväverkon toimeenpanon pilotointia tukevassa (SIIKA) projektissa tuotettiin kunnille, kuntayhtymille ja maakuntavalmistelulle tukimateriaalia, jonka pohjalta voi tarkistaa omissa suunnitelmissa huomioon otettavia asioita liittyen projektin viestintään, koulutustarpeisiin ja käyttöönoton tuen käytäntöihin. Materiaaleissa on tuotu esiin kunkin osa-alueen parhaita käytäntöjä. Siitä huolimatta, että työ on kohdennettu asiakas- ja potilastietojärjestelmien muutoksiin ja käyttöönottoihin, se on sovellettavissa myös muissa organisaatioissa käytettäväksi tietojärjestelmien muutostilanteissa. Tukimateriaalit löytyvät SIIKA-projektin julkaisuna AKUSTIn kotisivulta.

Tämän kaltaiset yhteiset materiaalit on todettu hyödyllisiksi myös AKUSTI-projektin joulukuussa 2018 toteutetussa arvioinnissa, jossa kerättiin palautetta toiminnasta. Arvioinnin tulokset julkaistaan myöhemmin.