Kansallisen julkisten hankintojen strategian valmistelu etenee – lanseeraus Kuntamarkkinoilla 9.9.

Kansallinen julkisten hankintojen strategialuonnos oli kesän ajan lausunnolla ja siitä annettiin määräaikaan 12.8. mennessä yhteensä 119 lausuntoa. Lausunnonantajista peräti 98 % oli sitä mieltä, että yhteistä strategiaa tarvitaan. Lausuntojen yhteenveto julkaistaan syyskuun aikana.

Lausuntojen mukaan strateginen johtaminen nähtiin tärkeimpänä strategian tahtotilana ja toiseksi tärkeimpänä koettiin toimivat hankinnat -tahtotila. Lausunnon antajista suurin osa ilmoitti organisaationsa olevan valmis sitoutumaan strategian tavoitteiden edistämiseen. Lisäksi valtaosa lausunnon antajista piti strategiaa toteuttamiskelpoisena.

Strategiaa viimeistellään saatujen lausuntojen perusteella ja se lanseerataan Kuntamarkkinoilla keskiviikkona 9.9. klo 12.

Kuntamarkkinat järjestetään tänä vuonna kokonaisuudessaan verkkotapahtumana. Tervetuloa mukaan katsomaan, millaisen strategian kanssa lähdemme yhdessä luomaan toimivampia hankintoja.

Lanseerausta voi seurata ilmoittautumalla Kuntamarkkinoille:
Ilmoittaudu mukaan Kuntamarkkinoille tästä

Tagit
Katariina Huikko

Etunimi
Katariina
Sukunimi
Huikko
Johtava lakimies

Kännykkä
Vastuualueet
  • julkiset hankinnat