Kuntaliiton hallitus hyväksyi lausunnon hallituksen lakiluonnoksiin sosiaali- ja terveydenhuollon ja pelastustoimen järjestämiseksi

Kuntaliiton hallitus on tänään 24.9 käsitellyt ja hyväksynyt lausunnon Marinin hallituksen lakiluonnoksiin sosiaali- ja terveydenhuollon ja pelastustoimen järjestämiseksi. Lausunto on luettavissa kokonaisuudessaan täältä.

Lausuntoa on käsitelty aiemmin Kuntaliiton hallituksen työvaliokunnan toimesta 8.9., jolloin lausuntoluonnos julkaistiin Kuntaliiton verkkosivuilla.

Kuntaliiton lausuntoa valmisteltiin laajassa yhteistyössä kuntakentän kanssa, ja lausunnossa on huomioitu erilaisten kuntaverkostojen ja kuntatoimijoiden esittämiä näkökulmia. Kuntaliitto painottaakin, että lausuntopalaute tulee aidosti kuulla ja ottaa huomioon valmistelua jatkettaessa.