Kuntaliitto pitää kokoukset etänä huhtikuun loppuun

Kuntaliiton johtoryhmä päätti ylimääräisessä kokouksessaan 12.3.2020 tiukentaa ohjeistusta koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi.

Tilaisuudet etäkokouksina

Kaikki Kuntaliiton järjestämät kokoukset pidetään pääsääntöisesti etäkokouksina.

Kuntaliiton järjestämät yli 10 hengen tilaisuudet, joissa on ulkopuolisia osallistujia, pidetään etäkokouksina, siirretään tai perutaan.

Yhdessä muiden organisaatioiden kanssa järjestettävien tilaisuuksien pitäminen arvioidaan järjestäjien kesken. Tilaisuudet suositellaan pidettäväksi etäyhteydellä.

Kuntaliiton järjestämien alle 10 hengen tilaisuuksien pitäminen arvioidaan osallistujien kesken tapauskohtaisesti.

Kuntaliittolaiset ovat etätyössä

Kuntaliitto on suositellut henkilökuntaansa tekemään etätöitä 16.3.–30.4.2020, mikäli läsnäolo ei ole välttämätöntä.

Kuntaliiton työmatkat ulkomaille on peruttu. Kotimaan matkojen välttämistä suositellaan mahdollisuuksien mukaan.

Poikkeusjärjestelyn ohjeistusta päivitetään ja tarkennetaan tilanteen muuttuessa.