Kuntaliitto yhdessä Siskot ja Simot ry:n kanssa kutsuu mukaan Joulupostia ikäihmisille -kampanjaan!

Haastamme Suomen kunnat mukaan Joulupostia ikäihmisille -kampanjaan, jotta
mahdollisimman moni ikäihminen saisi tänä vuonna lämpimät joulun toivotukset.

Luovan välittämisen yhteisö Siskot ja Simot ry järjestää 16.11.–11.12.2020 valtakunnallisen Joulupostia ikäihmisille -kampanjan, jossa kerätään joulukortteja kotihoidon ja asumispalvelujen ikääntyneille asiakkaille. Kuntaliitto on vahvasti mukana tukemassa kampanjaa.

Joulupostia ikäihmisille -kampanja on mahdollisuus tehdä hyvää omassa kunnassa usean eri toimijan voimin. Ikääntyneiden palvelut (ympärivuorokautisen asumisen ja kotihoidon yksiköt), sivistys- ja kulttuuritoimi (mm. kirjastot ja kansalaisopistot) sekä vapaaehtoisjärjestöt (paikallisyhdistykset ja muut vapaaehtoiset) ovat luontevia toimijoita kampanjassa.

Miten kunnat voivat liittyä kampanjaan?

Kunta voi nimetä yhteyshenkilön, joka kanssa sovitaan muun muassa kuntalaisille saavutettavasta keräyspisteestä sekä määritellään kortteja jakavat ja vastaanottavat tahot. Luonteva yhteyshenkilö kunnassa voisi olla joku ikääntyneiden palveluista, keskeinen kulttuuri- tai sivistystoimihenkilö, hyvinvointi-, osallisuus- tai vapaaehtoistoiminnan koordinaattori. Tieto mukana olevista kunnista ja yhteistyökumppaneista päivittyy Siskojen ja Simojen kotisivuille.

Ilmoittautua voi tämän linkin kautta 9.11. mennessä.

Mukaan ilmoittautuneen kunnan asukkaat voivat kampanja-aikana toimittaa joulukortteja kunnassa yhteisesti sovittuun keräyspisteeseen. Keräyksen päätyttyä kortit lasketaan ja toimitetaan kunnan palvelujen piirissä oleville ikääntyneille.