Mitä kuuluu sote-uudistukselle? 11.6.2020 sote-tulevaisuuspäivän webinaarissa pääteemana rahoitus ja omaisuusjärjestelyt

Mikä on sote-uudistuksen tilanne? Miten maakuntien rahoituksen valmistelu on edennyt ja mitä tällä hetkellä tiedetään muutosten vaikutuksista kuntiin ja kuntatalouteen? Entä mitä kuntien ja kuntayhtymien omaisuudelle uudistuksen yhteydessä tapahtuu ja miten sote-toimitiloja tullaan jatkossa hallinnoimaan?
Muun muassa näihin sekä muihin ajankohtaisiin kysymyksiin syvennytään torstaina 11.6. järjestettävässä sote-tulevaisuuspäivän webinaarissa.

Sote-tulevaisuuspäivässä valmistelutilanteesta kertomassa ja keskustelemassa nähdään joukko kovatasoisia asiantuntijoita. Valmistelutilanteen nykytilaa valottavat kuntaministeri Sirpa Paatero, neuvottelevat virkamiehet Ville Salonen ja Pasi Leppänen, hallitusneuvos Mervi Kuittinen sekä erityisasiantuntija Jenni Jaakkola valtionvarainministeriöstä sekä tutkimusprofessori Unto Häkkinen Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta. Lisäksi kuntakentän näkökulmasta aiheita kommentoivat muun muassa toimitusjohtaja Minna Karhunen, kehittämispäällikkö Sanna Lehtonen ja johtava lakimies Arto Sulonen Kuntaliitosta, Porvoon rahoitusjohtaja Henrik Rainio, Joensuun kaupungin tilakeskuksen johtaja Timo Korhonen, perusturvajohtaja Juha Metso Espoosta sekä Pirkanmaan sairaanhoitopiirin talousjohtaja Pasi Virtanen.

Lue lisää tilaisuuden ohjelmasta ja ilmoittaudu mukaan:

Linkki tilaisuuden päivitettyyn ohjelmaan ja ilmoittautumiseen

Kuntaliiton asiantuntijat, jotka voivat kertoa lisää

Löydä lisää sisältöä samoista teemoista