Sote-uudistuksen lakiluonnoksiin liittyvät verkostokäsittelyt käynnistyvät

Kuntaliiton verkostoissa käsitellään elokuun aikana laajasti käynnissä olevaa sote-uudistusta koskevaa lausuntokierrosta. Verkostokäsittelyissä pureudutaan erityisesti uudistuksen ja lakiluonnosten keskeisiin kysymyksiin. Käsittelyiden tavoitteena on toisaalta tukea kuntia niiden omien lausuntojen valmistelussa sekä toisaalta hyödyntää kuntakentän näkemyksiä Kuntaliiton oman lausunnon valmistelun tukena.

Verkostokäsittelyt käynnistyvät 11.8 ja jatkuvat syyskuun alkuun, jolloin luonnos Kuntaliiton lausunnosta on tarkoitus julkaista.

Keskeisiä nostoja verkostokäsittelyistä tullaan julkaisemaan elokuun aikana täälläSamalle sivulle on lisäksi koottu kaikki verkostot ja käsittelyiden aikataulut.

Lisäksi Kuntaliitto järjestää syyskuussa sote-tulevaisuuspäivä -webinaarin, jossa kuntien näkemyksiä ja verkostokäsittelyiden johtopäätöksiä käydään läpi. Kutsu tilaisuuteen toimitetaan myöhemmin elokuussa.