Vuoden valtuutettu julkistetaan Kuntamarkkinoilla

Kuka antaa esimerkillisen mallin kunnanvaltuutetun yhteistyö- ja uudistustaidoista? Se selviää Kuntamarkkinoiden seminaarissa torstaina 10. syyskuuta kello 10, jolloin julkistetaan Vuoden valtuutettu 2020.

Vuoden valtuutettu -kilpailu järjestettiin tänä vuonna toista kertaa. Mukana oli ehdotuksia 36 kunnasta, kaikkiaan 50 henkilöä. Vuoden valtuutettu saa tähän tarkoitukseen suunnitellun rintamerkin ja hänen kuntansa 10 000 euron stipendin valtuuston koulutukseen.

Kuntaliitto haluaa kilpailulla nostaa esiin paikallisesti ja valtakunnallisesti luottamushenkilöitä, jotka toimivat esimerkillisesti tulevaisuuden rakentajana ja yhteistyön edistäjänä. Erityisesti nyt kootaan tulevan kuntavaalivuoden tarpeisiin hyviä käytännön esimerkkejä valtuustotyön kehittämisestä.

Viime vuonna Vuoden valtuutetuksi valittiin Hilkka Kemppi Asikkalasta. Asikkalan kunta on käyttänyt 10 000 euron palkintostipendin valtuuston koulutukseen ja yhteistyöhön kunnan elinvoiman kehittämiseksi.

Tämän vuoden kilpailun asiantuntijaraadissa ovat olleet Kuntaliiton hallituksen puheenjohtaja Joona Räsänen, entinen kuntaministeri, eduskunnan puhemies Anu Vehviläinen, Vaalan kunnanjohtaja Miira Raiskila, Turun kaupunginvaltuuston nuorin jäsen Alvar Euro, Vuoden valtuutettu 2019 Hilkka Kemppi, Kuntaliiton toimitusjohtaja Minna Karhunen ja muita Kuntaliiton asiantuntijoita.

Tilaisuutta pääset seuraamaan ilmoittautumalla Kuntamarkkinoille osoitteessa kuntamarkkinat.fi

Tervetuloa mukaan kuntien viestijöiden tapaamiseen!

Tapaaminen järjestetään 14.-15.5.2024 Kuopiossa. Kattoteemoina ovat demokratian vahvistaminen, vaikuttamisviestintä ja tekoäly viestinnässä. Osallistua voivat kuntien ja kuntataustaisten organisaatioiden sekä hyvinvointialueiden viestijät. Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu mukaan.