Klash-kuntainnovaatiokilpailussa menestynyt Kuntamatch pilotoidaan Joensuussa tänä keväänä

Kuntaliitto ja Klash-kuntainnovaatiokilpailun Desperado Designs lähtevät pilotoimaan kuntalaisten osallisuutta ja omaehtoista toimintaa mahdollistavaa Kuntamatch-ratkaisua.

Kuntamatch yhdistää tekijöitä ja tekemistä digitaaliselle alustalle siten, että alustan kautta kunnan asukkaat voivat tuoda omia ideoitaan esille ja samalla ilmoittautua mukaan tekijöiksi ja toteuttajiksi toisten ehdottamiin tapahtumin tai toimintaan.

Tavoitteena on kunnan asukkaiden omaehtoisen toiminnan kasvattaminen kuntayhteisössä ja osallistamisvalmiuksien parantuminen kuntaorganisaatiossa. Ratkaisu toteutetaan ja sen toimivuutta kokeillaan kevään ja kesän 2021 aikana yhdessä Joensuun kaupungin kanssa.

Kuntaliitto toteuttiyhteistyökumppaneidensa kanssa Klash-kuntainnovaatiokilpailun, jonka kautta haetaan uusia ratkaisuja kuntien määrittelemiin ongelmiin. Klash-kilpailun kautta saadut ratkaisut ovat kaikkien Suomen kuntien käytettävissä.

Voit seurata Klash-ratkaisujen toteutumista osoitteessa www.klash.fi

Lisätietoja:

Desperado Designs -tiimi