Kunnat mukaan edistämään rakentamisen kalvomuovien kierrätystä - Verkkokoulutusta tarjolla

Kuntaliitto on joulukuussa 2020 yhdessä ympäristöministeriön, Rakennusteollisuus RT ry:n, Muoviteollisuus ry:n, rakennus- ja sisustustarvikekaupan liitto RASI ry:n, Sähköteknisen Kaupan liitto ry:n (STK), Teknisen Kaupan liitto ry:n (TKL), Kemianteollisuus ry:n ja Ympäristöteollisuus ja -palvelut YTP ry:n kanssa allekirjoittanut vapaaehtoisen green deal -sopimuksen vauhdittamaan rakentamisen muovien kiertotaloutta. Kuntaliitto kannustaa kuntia liittymään Rakentamisen muovit green dealiin.

Lisätietoja diilistä löytyy ja liittyminen tapahtuu sivustolla: Sitoumus 2050

Green dealin toimien edistämiseksi Motiva on tuottanut ympäristöministeriön rahoittamana Rakentamisen muovit -verkkokoulutuksen, joka on suunnattu koko rakennusalan toimitusketjun käyttöön. Koulutuksessa keskitytään pakkaamisessa ja suojaamisessa käytettävään kalvomuoviin, sillä sitä kertyy volyymiltään eniten. Koulutuksen tavoitteena on lisätä tietoa kalvomuovien lajitteluun ja kierrätykseen liittyen sekä miten voidaan edistää kalvomuovien kestävää käyttöä. Kuntien hankinnoista vastaaville on koulutuksessa oma osionsa.

Maksuton ja itseopiskeltava lyhytkoulutus sopii rakennushankkeiden ja urakoiden tilaajille ja toteuttajille, tuoteteollisuudelle, kaupan alalle sekä rakennuskonevuokraamoille. Koulutus antaa esihenkilöille ja työnjohdolle tietoa opastusta ja perehdytystä varten.

Lisätietoa koulutuksesta ja infotilaisuuksista: motiva.fi/rakentamisenmuovit

Kuntaliiton ratkaisut teknisen toimen osaajapulaan

Teknisen alan työvoimapula on pahenemassa. Kunnista puuttuu kaavoittajia, rakennustarkastajia, kiinteistöinsinöörejä ja rakennuttajia sekä monia muita maankäytön, rakentamisen ja infrapalvelujen ammattilaisia.

Tutustu Kuntaliiton ratkaisuihin!