Kuntamarkkinat 15.–16.9.2021 verkossa – tervetuloa seuraamaan!

Lakiklinikka 2021 Kuntamarkkinoilla

Osallistuthan myös tänä vuonna Kuntaliiton lakimiesten perinteisen Lakiklinikkaan. Kerromme molempina markkinapäivänä keskiviikkona 15. ja torstaina 16.9. klo 9.30–11.30 ajankohtaisista lakiasioista.

Tapahtuma-aineisto löytyy sivun liitteinä.

Kuntamarkkinoiden kaikki tapahtumat järjestetään tänä vuonna verkossa. Osallistuminen edellyttää ennakkorekisteröitymistä.

Lakiklinikan ohjelma

keskiviikko

• klo 9.30–9.50 Kuntalain muutokset, Juha Myllymäki
  • klo 9.55–10.15 Hallintopakko kunnan ympäristö- ja maankäyttöasioissa, Marko Nurmikolu
  • klo 10.20–10.40 Johtajasopimukset, Katriina Martikainen
  • klo 10.45–11.05 Sote-toimitilajärjestelyt, Arto Sulonen
  • klo 11.10–11.30 Hallintolakimiehiltä usein kysyttyjä kysymyksiä, Kai Ketelimäki

torstai

• klo 9.30–9.50 Kuntalain muutokset, Juha Myllymäki
  • klo 9.55–10.15 Oppivelvollisuuden laajentaminen ja usein kysytyt kysymykset, Minna Antila
  • klo 10.20–10.40 Sote-sopimusjärjestelyt, Johanna Sorvettula
  • klo 10.45–11.05 Ajankohtaista sosiaali- ja terveydenhuollon lainsäädännöstä, Sami Uotinen
  • klo 11.10–11.30 Aluevaalit, Ida Sulin

Kattavan KUMA-ohjelman muita lakiaiheisia tärppejä

Kuntaliiton asiantuntijat esiintyvät myös muissa kuin oman yksikkönsä Kuntamarkkinat-tilaisuuksissa. Kannattaa siis Lakiklinikan lisäksi tutustua ainakin seuraaviin suosittelemiimme. (Linkit johtavat Kuntamarkkinat-sivustolle sekä JHNY:n kohdalla hankinnat.fi-sivustolle.)

Rekisteröityminen

Kaikki Kuntamarkkinoiden ohjelmat ovat markkinoiden kohderyhmään kuuluville henkilöosallistujille maksuttomia. Verkko-ohjemaan osallistuminen edellyttää kuitenkin rekisteröitymistä.

Lisätietoa ilmoittautumisesta ja rekisteröitymislomakkeen löydät Kuntamarkkinat-organisaation sivustolta.

Kuntamarkkinat on ammattitapahtuma, johon osallistujaksi ovat tervetulleita kaikki julkisen hallinnon, kuntien valtuustojen, yleishyödyllisten järjestöjen ja yhdistysten sekä tapahtumakumppaneiden edustajat.

Muutoksia kuntien muutoksenhakuohjeisiin

Kuntien valitusosoituksissa on huomioitava kaksi kesän 2023 aikana tullutta muutosta.

Tutustu ohjeistukseen.