Tervetuloa aamukahveille kuulemaan julkisten hankintojen kehittämistyöstä ja Hankinta-Suomesta

Kuntaliitto yhdessä valtiovarainministeriön kanssa järjestää huhti-toukokuun aikana aamukahvien sarjan, jossa käsitellään Hankinta-Suomi ohjelmaa, teemaryhmien toimintaa, tulevia toimenpiteitä ja teemaryhmiin osallistumisen hyötyjä.

Tilaisuudet on suunnattu erityisesti kunnille, mutta mukaan ovat lämpimästi tervetulleita kaikki aiheesta kiinnostuneet.

Aamukahvit järjestetään etätilaisuuksina ja ne eivät edellytä ennakkoilmoittautumista. Ensimmäinen tilaisuus järjestetään perjantaina 9.4. ja sen teemana on hankintojen strateginen johtaminen sekä tiedolla johtaminen ja vaikuttavuus. Tilaisuuden avaa Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Hanna Tainio.

Hankinta-Suomi on vaikuttavien hankintojen kehittämisohjelma, jota luotsaa valtiovarainministeriö yhteistyössä Kuntaliiton kanssa. Ohjelman ensimmäisenä tehtävänä oli valmistella Kansallinen julkisten hankintojen strategia, joka lanseerattiin syyskuussa 2020 Kuntamarkkinoilla.

Nyt strategian täytäntöönpano on hyvässä vauhdissa. Toimeenpanosta vastaavat strategian teemoihin perustetut teemaryhmät. Teemaryhmiä on yhteensä kahdeksan ja niihin osallistuminen on avointa kaikille julkisten hankintojen kehittämisestä kiinnostuneille.

Aamukahvitilaisuudet ja niiden teemat:

9.4. klo 8.30-9.30 Hankintojen strateginen johtaminen sekä tiedolla johtaminen ja vaikuttavuus

29.4. klo 8.30-9.30 Sosiaalinen, ekologinen ja taloudellinen kestävyys hankinnoissa

19.5. klo 8.30-9.30 Hankintataidot, toimivat hankinnat ja innovaatioiden edistäminen

Aamukahveille pääset mukaan tästä TEAMS -linkistä.

Lisätiedot

Johtava lakimies Katariina Huikko, puh. +358 50 566 4327, katariina.huikko(at)kuntaliitto.fi (Kuntaliitto)

Finanssineuvos Tarja Sinivuori-Boldt, puh. 02955 30433, tarja.sinivuori-boldt(at)vm.fi (valtiovarainministeriö)

Muualla verkossa