Julkaisun kansi

Tanskan työllisyysmalli eilen, tänään, huomenna - ja mitä Suomi voisi siitä oppia?

Tekijät
Arnkil Robert
Julkaisupäivä
Uutta kunnista -julkaisu nro 3/2022

Tämä on katsaus tanskalaiseen tutkimukseen Tanskan työvoimapolitiikasta ja työvoimapalveluista. Tanskan malli on kiinnostava Suomen kannalta, sillä Suomessa ollaan siirtymässä Tanskan mallin tyyppiseen työvoimapalvelumalliin TE2024 -uudistuksen myötä.

Raportissa tarkastellaan sekä laajempaa Tanskan mallin kehitystä että työvoimapalvelujen kunnallistamisen historiaa, nykyhetkeä ja tulevaisuutta tanskalaisen tutkimuskeskustelun pohjalta. Tavoitteena on tunnistaa, mitä voimme oppia Tanskan mallista ja millaisia keskustelun ja jatkotutkimuksen teemoja voisi Suomelle löytyä.

Raportti on toteutettu osana Kuntaliiton Erilaistuva KuntaSuomi 2025 -tutkimusohjelmaa ja Kuntaliitossa käynnissä olevaa TE2024-uudistuksen valmistelutyötä.
Julkaisupäivä
Tiedoston koko