Kestävät energiaratkaisut kuntien ja EU:n yhteisinä tavoitteina

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Kunta
Kuntatalo
Osoite
Toinen linja 14
Hinta (ilman ALV)
0.00€
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Tervetuloa keskustelemaan ja kuulemaan kuntien ilmasto- ja energiatyöhön vaikuttavista EU:n aloitteista. EU:n ilmastotavoitteita varten julkaistiin kesällä 2021 EU:n ilmasto- ja energiapaketti Fit for 55, mistä on jo tehty useita lopullisia päätöksiä ja viimeisiä neuvotteluja käydään nyt syksyllä. Ukrainan sodan seurauksena julkaistiin Repower EU -ohjelma, jossa muun muassa lisätään eri keinoin investointeja uusiutuvaan energiaan. Lisäksi katsomme hiilineutraaliin huoltovarmuuden haasteita ja sitä, millaisin toimenpitein kunnissa näitä kysymyksiä ratkotaan.

Lounaan jälkeen on kuntien ilmasto- ja energia-asioista kiinnostuneiden pyöreän pöydän keskustelut. Tule jakamaan kuntasi keskusteluja ja saamaan vertaistukea.

Tilaisuus on ilmainen ja avoin kaikille kuntien ilmasto- ja energiatyötä tekeville. Tilaisuuden järjestävät Kuntaliiton Ilmastokunnat-toiminta sekä EU:n kaupunginjohtajien energia- ja ilmastosopimuksen toimisto (Covenant of Mayors). Tarjoamme kahvit, mutta lounas on omakustanteinen.

Alustava ohjelma (muutokset mahdollisia). Aamupäivän osuuteen mahdollisuus osallistua etänä. Lounaan jälkeen vain lähiosallistujille.

ILMOITTAUTUMINEN pe 21.10. mennessä.

OHJELMA

• 9.00 - 9.30 Kahvia Kuntatalolla
  • 9.30 - 9.40 Avaus: Lappeenrannan kaupunginjohtaja Kimmo Jarva
  • 9.40 - 10.00 Covenant of Mayors & Cities Energy Savings Sprint - Pedro Bizarro, Covenant of Mayors Office