Yhteiset digiratkaisut kuntaverkosto

Päättymispäivä
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

1. Oulun kaupungin johtama, 16 kunnan yhteinen Kaatio-hanke päättyy.

• Hankkeessa on tuotettu asema- ja yleiskaavoja tietomallipohjaisesti eri ohjelmistoin. Mitä saatiin aikaiseksi ja miten kehitys jatkuu?
  • Esittelijä: Pilvi Nummi, Asiantuntijat N + 1 Oy

2. Lohjan kaupungin 19 kunnan yhteinen Katti-hanke. Hankkeessa digitalisoidaan kaavoja sekä laaditaan ajantasa-asemakaavayhdelmän digitalisointiohjetta kaikille kunnille.

• Ohjeen sisällön esittely: hankkeen konsulttina toimiva, ohjeen laatija Aija Holopainen

Kuntaliiton puheenjohtaja: Päivi Tiihonen, erityisasiantuntija

Digisumpit

Digisumpit on joka torstai klo 8.30-9.30 pidettävä etätilaisuus kuntien digikehittäjille. Digisumpit on tarkoitettu kuntien osaamisen jakamista ja verkostoitumista varten.

Digisumpeilla käsitellään kuntia kiinnostavia, digitalisaatioon liittyviä aiheita erityisesti kehittämisen näkökulmasta. Lisäksi sumpeilla esittäytyvät kuntien omat kehittämishankkeet. Digisumppien aihelistaa ylläpidetään Digisumppien verkkosivulla

Yksittäisille kerroille ei enää erikseen ilmoittauduta mukaan, vaan osallistujat valitsevat ne aiheet, joita haluavat tulla kuuntelemaan. Myöskään poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa.

Digisumppeja ei pääsääntöisesti tallenneta, koska keskeinen tavoite on tuoda kuntien ihmisiä mukaan yhteiseen keskusteluun. Digisumppien työtilassa jaetaan myös kesäkuussa järjestettävän Kuntien Digiviikon esitysten materiaalit.

Saman työtilan kautta järjestetään myös ruotsinkieliset Digifikat, joista saa lisätietoa erityisasiantuntija Mattias Lindrohtilta. Digifikoja järjestetään noin kerran kuukaudessa.

Päästäksesi mukaan ilmoittaudu Yhteiset digiratkaisut kuntaverkoston teams-työtilaan

Digisumpeille osallistutaan liittymällä Kuntaliiton Yhteiset digiratkaisut -kuntaverkostoon, joka toimii Kuntaliiton Teams-ympäristössä. Teams-työtilassa jaetaan mm. Digisumppien esitysmateriaalit ja se tarjoaa mahdollisuuden kysyä ja käydä keskustelua muiden verkoston jäsenten kanssa.

Digisumpeille kannattaa liittyä teams-työtilan ja/tai Kuntaliiton työtilan kautta, jolloin kaikki kokouksen ominaisuudet (esim. chat) ovat osallistujalla käytössään.

Digisumpeille voi ilmoittautua lähettämällä sähköpostia Elisa Kettuselle: (elisa.kettunen(at)kuntaliitto.fi), otsikkoon merkintä "Digisumpit". Saat tarkemmat ohjeet verkoston käytännöistä ja työtilan käytöstä sähköpostilla heti, kun sinut on lisätty työtilan jäseneksi. Työtilasta voi myös poistua lähettämällä pyyntö samaan osoitteeseen.

Digisumppien vuosikello mukailee kouluvuoden rytmiä, eli Digisumpit järjestetään noin elokuun puolivälistä joulukuun puoliväliin saakka ja tammikuusta toukokuulle. Taukoja rytmiin saattaa tulla lomakausien mukaan (esim. pääsiäinen, hiihtolomaviikot sekä syyskuussa Kuntamarkkinat).

Tervetuloa mukaan!

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.