Kuntien digitalisointiviikko 5.6.-9.6.2023

Digiviikko: Suomi.fi-laatutyökalut: Kohti parempaa asiointikokemusta reaaliaikaisen tiedon pohjalta

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Kunta
Webinaari - ei vaadi ilmoittautumista
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Digi- ja väestötietovirasto tarjoaa Suomi.fi-laatutyökalut erityisesti digitaalisten palveluiden laadun ja käytön arviointiin, mittaamiseen ja vertailuun julkishallinnossa. Tule kuulemaan, miten maksuttomat ja helppokäyttöiset Laatutyökalut tukevat palveluiden asiakaslähtöistä kehittämistä ja digitalisointia tarjoamalla reaaliaikaista tietoa suunnittelun ja päätöksenteon tueksi. Mukana Oulun ja Turun kaupungin edustajat kertomassa omista kokemuksistaan Laatutyökalujen käyttäjinä.

Laatutyökaluista saat välineet palvelun itsearviointiin, asiakaspalautteen keräämiseen ja käyttöasteen mittaamiseen. Laatutyökalujen organisaatio- ja palvelukohtaiset koontinäkymät kokoavat kerätyn tiedon yhteen. Laatutyökalut mahdollistavat palveluiden vertailun, hyvien esimerkkien löytämisen ja palveluiden kehittämisen tasalaatuisiksi yli organisaatio- ja kuntarajojen.

Laatutyökaluja hyödyntää tällä hetkellä 15 organisaatiota lähes 50 palvelussa niin kunnissa kuin valtionhallinnossa. Tavoitteena on, että tulevaisuudessa suuri osa julkisen sektorin organisaatioista olisi Laatutyökalujen käyttäjiä.

Tilaisuuden ohjelma:

Suomi.fi-laatutyökalujen esittely

• Kristina Noor-Ilander, Erityisasiantuntija, Suomi.fi-laatutyökalut, Digi- ja väestötietovirasto

Oulun ja Turun kokemuksia Laatutyökaluista

• Ulla Strengell-Anderson, Suunnittelija, Konsernihallinto, Kehittämispalvelut, Digiyksikkö, Turun kaupunki
  • Marjaana Koistinen, Tietohallintoasiantuntija, Konsernihallinto, Digi- ja ICT-vastuualue, Oulun kaupunki

Osallistujien kysymyksiä Laatutyökaluista ja niiden käytöstä

Suomi.fi-laatutyökalut esittelyvideo suomeksi

Suomi.fi-laatutyökalut esittelyvideo ruotsiksi

Kuntaliiton asiantuntijat, jotka voivat kertoa lisää

Löydä lisää sisältöä samoista teemoista