TE2024-uudistukseen liittyvä webinaari

Hajanaisesta selviin säveliin - Miten työllisyysalue muodostuu käytännössä?

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Tapahtumatyyppi
Verkkokoulutus
Kunta
Webinaari
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Kuntaliiton TE-palvelut 2024 -uudistuksen infotilaisuuksien sarja saa jatkoksi kahden tunnin ekstra tilaisuuden, jossa pureudutaan toden teolla työllisyysalueiden muodostamiseen liittyviin kiemuroihin. Työllisyysalueen muodostamista konkretisoidaan Case Pirkanmaan kautta. Puheenvuoroissa ja yhteisessä keskustelussa käydään läpi ajankohtaisia asioita uudistuksen valmisteluun liittyen.

Tilaisuudessa ovat mukana sekä Kuntaliiton että työ- ja elinkeinoministeriön asiantuntijat. Lisäksi mukana on kuntapuolen edustajia kolmelta eri alueelta. Tilaisuus antaa käytännön eväitä myös muille alueille. Lähetys striimataan ja siitä tehdään tallenne.

Tampereen työllisyysjohtaja Regina Saari esittelee vastuukuntamallia valmistelevaa Pirkanmaata. Kommenttipuheenvuoron pitää Teamsin kautta Sastamalan kaupunginjohtaja Jarkko Malmberg.

Kuntaliiton asiantuntijakumppani Mikko Kesän johdolla studiossa ovat keskustelemassa muutosjohtaja Johanna Ilmoni, Lappeenrannasta, työllisyysjohtaja Martti Poteri Keravalta sekä työllisyyspalvelujohtaja Taisto Tuominen Lahdesta. Kommentoimassa ovat hallitusneuvos Jan Hjelt työ- ja elinkeinoministeriöstä ja lakiasiainjohtaja Juha Myllymäki Kuntaliitosta.

Keskustelua studiossa käydään myös kahden lyhyen insertin pohjalta. Ensimmäinen insertti liittyy Koto2024-uudistukseen ja siinä erityissuunnittelija Noora Hagman Espoon kaupungilta kertoo maahanmuuttajien ja kansainvälisten osaajien merkityksestä kunnan elinvoiman ja työllisyyden edistämiseen. Toisessa insertissä puheenjohtaja Petri Salminen Suomen Yrittäjistä kertoo yritysten odotuksista ja toiveista liittyen TE2024-uudistukseen.

Lämpimästi tervetuloa linjoille!

Lisätiedot: