Yhteiset digiratkaisut kuntaverkosto

Kunnan digitalisaation mittaaminen Digitalisaatiokartta -työkalun avulla

Kuvituskuva. Kasvimaa ja käsi joka kitkee.

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Tapahtumatyyppi
Verkkokoulutus
Tapahtuman järjestäjä
Suomen Kuntaliitto ry

Oulun kaupunki on kehittänyt kaupungin digitalisaation edistymisen mittaamiseen digitalisaatiokartta -työkalun. Työkalua esiteltiin Kuntaliiton järjestämillä Digisumpeilla keväällä 2023 ja se herätti kunnissa suurta kiinnostusta. Järjestämme nyt toisen demoesittelyn, joka on tarkoitettu työkalusta kiinnostuneille kunnille.

Työkalua on tarkoitus jakaa maksutta kuntien käyttöön Kuntaliiton ja Oulun yhteistyönä, mutta kunta itse vastaa sen käyttöönotosta omassa organisaatiossaan.

Tässä demossa Oulun kaupungin edustajat käyvät tarkemmin läpi, miten työkalu toimii ja miten se voidaan ottaa käyttöön.

Tilaisuudessa puhuvat tietohallintojohtaja Tapio Matinmikko ja Juho Mikkola, ICT-suunnittelija Oulun kaupungilta.

Tilaisuuden esitykset tallennetaan ja jaetaan Yhteiset digiratkaisut -kuntaverkoston teams-työtilassa, eli Digisumppien työtilassa, jonne jaetaan myös muu työkalun käyttöönottoa tukeva ohjeistus.

Ilmoittaudu mukaan oheisen linkin kautta: https://forms.office.com/e/reh31TXB6U

Digisumpeista lisää tietoa osoitteessa: www.kuntaliitto.fi/digisumpit

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.