webinaari 16.11.2023 klo 10-12

Kuntien ja hyvinvointialueiden yhdyspintafoorumi: Järjestöt, kunnat ja hyvinvointialueet kohti vuotta 2024 - mitä yhdyspinnoilla tapahtuu?

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Kunta
Helsinki
Tapahtumapaikka
Kunta-TV
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto, Hyvil ja SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry

Kuntien ja hyvinvointialueiden yhdyspintoihin liittyviä kysymyksiä käsitellään kerran kuussa järjestettävässä yhdyspintafoorumissa. Marraskuussa pidetään poikkeuksellisesti kaksi foorumia ja ensimmäinen käsittelee järjestöyhteistyön tilannetta.

Yhdyspintafoorumin kohderyhmänä ovat kuntien ja hyvinvointialueiden viranhaltijajohto, henkilöstö ja luottamushenkilöt sekä sidosryhmien edustajat. Foorumin tavoitteena on lisätä tietoa yhdyspintoihin liittyvistä ajankohtaisista asioista sekä jakaa hyviä käytänteitä kunnista ja alueilta.

Yhdyspintafoorumi toteutetaan yhteistyössä SOSTEn ja Järjestöjen sote-muutostuen kanssa.

ilmoittaudu tästä

10.00  Tilaisuuden avaussanat, Heli Hätönen, kehittämisneuvos, Sosiaali- ja   terveysministeriö

10.10  Tilannekatsaus yhdyspinnoista
Janne Haikari, tutkija, Järjestöjen sote-muutostuki ja Sami Niemi, erityisasiantuntija, Kuntaliitto

10.30  Järjestöyhteistyön kuulumisia kunnasta
Anne Eriksson, osallisuuskoordinaattori, Kouvolan kaupunki

10.45   Järjestöyhteistyön kuulumisia hyvinvointialueelta
Anri Niskala, Erityisasiantuntija Varsinais-Suomen hyvinvointialue

11.00  Miten järjestöjen osaamista voidaan hyödyntää työttömän työ- ja toimintakyvyn edistämisessä?
Riikka Shemeikka, toimitusjohtaja, Kuntoutussäätiö

11.15  Millaisia vaikutuksia hyvinvointialueiden aloituksella on ollut kuntouttavaan työtoimintaan
Jaana Joutsiluoma, suunnittelija, Sininauhaliitto

11.30  Järjestöyhteistyön näkymiä – paneelikeskustelu