Kuntien digitalisointiviikko 5.6.-9.6.2023

Suomi.fi-Palveluväylä: Mitä sinun tulee tietää Palveluväylän tulevista käänteistä kuntakentällä?

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Kunta
Webinaari - ei vaadi ilmoittautumista
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Puhujat:

• Noora Ahonen, asiantuntija, Digi-ja väestötietovirasto
  • Anssi Ahlberg, johtava asiantuntija, Digi- ja väestötietovirasto

Digi- ja väestötietoviraston tarjoama Suomi.fi-Palveluväylä tarjoaa tietoturvallisen tavan siirtää tietoa eri organisaatioiden tietojärjestelmien välillä. Palveluväylän kautta organisaatiot voivat hyödyntää toistensa tarjoamia palveluita ja tietovarantoja sekä tarjota omia palveluitaan muiden käyttöön. Palveluväylän tarjoama yhdenmukainen tiedonsiirto selkeyttää organisaatioiden ja koko Suomen IT-arkkitehtuuria. Palveluväylä on pitkän aikavälin varma ratkaisu, jota kehitetään asiakasorganisaatioiden tarpeiden mukaan.

Kuluvan vuoden aikana on esiin tullut usea hanke sekä uudistus, jonka myötä Palveluväylän käyttöönotto sekä sen käyttöön liittyvät kysymykset ovat nousseet ajankohtaisiksi kunnille ympäri Suomen. Tule tilaisuuteen kuulemaan, miten Palveluväylän käyttöönotto edistyy kunnaltanne sujuvimmin sekä kuulostele ja arvioi kunnallenne kannattavinta liittymisen toteutusvaihtoehtoa!  Tarjoamme lisäksi myös tietoiskun Palveluväylän uusien lakisääteisten velvoitteiden vaikutuksista.

Mitä useampi organisaatio liittyy Palveluväylään, sitä suuremmiksi sen hyödyt tulevat - Palveluväylä on sujuvan tiedonjaon tulevaisuus! Tule mukaan kuulemaan lisää Palveluväylästä sekä sen tulevaisuuden kuvioista ja ota askel kohti Palveluväylän kasvavaa ekosysteemiä.

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.