TE-palvelut 2024 -uudistus

Verkkokoulutus
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Vuoden 2025 alusta lähtien kunnan on järjestettävä kotoutuja-asiakkaille monikielinen yhteiskuntaorientaatio. Monikielisessä yhteiskuntaorientaatiossa maahanmuuttanut saa tietoa esimerkiksi suomalaisesta yhteiskunnasta, Suomessa asumisesta, työskentelemisestä, elämisestä sekä yksilön oikeuksista ja velvollisuuksista.

Tässä tuumaustunnissa saamme monipuolisen kattauksen monikielisen yhteiskuntaorientaation järjestämiseen. Tuumaustunnissa kuulemme monikielisen yhteiskuntaorientaation asetuksesta, yhteiskuntaorientaatiosta kouluttajan näkökulmasta, kokemuksia asiakasohjauksesta ja hankinnoista sekä hankkeista, jossa kehitetään esimerkiksi yhteiskuntaorientaation oppimateriaalia ja kouluttajien koulutusta. Lisäksi kuulemme kuntaesimerkin Jyväskylän seudulta yhteiskuntaorientaation järjestämisestä yhteistyössä kuntien kesken. Tilaisuuteen on varattu aikaa myös kysymyksille ja keskustelulle.

Tuumaustunti järjestään yhteistyössä KEHA-keskuksen kanssa. Tilaisuus on suunnattu KOTO24 -uudistuksen valmistelijoille ja laajasti myös muille kotoutumisen parissa työskenteleville toimijoille.

Puhujat:

• Nea Brandt, Työ- ja elinkeinoministeriö
  • Abdille Mahamud, Careeria
  • Anni Harmaala, Pakolaisapu ja Lilli Rasilainen, Opetushallitus
  • Yhteiskuntaorientaation kouluttajien koulutushanke, DIAK ja TAK (Puhujat tarkentuvat)
  • Minna Lohikivi, Uudenmaan ELY-keskus
  • Severi Jarva, Jyväskylän kaupunki

Liity tilaisuuteen tästä:

Kuntaliiton asiantuntijat, jotka voivat kertoa lisää

Löydä lisää sisältöä samoista teemoista