Elinvoima-, kilpailukyky- ja työllisyysteemat sekä muutostukea Kuntamarkkinoilla

KUMA2017Paikallista ja alueellista elinvoimaa, kilpailukykyä ja työllisyyttä koskevia teemasessioita on jälleen runsaasti tarjolla 13.-14.9. järjestettävillä Kuntamarkkinoilla. Keskiviikon 13.9. aiheina ovat mm. työvoima- ja yrityspalvelujen Pohjois-Savon ja Pirkanmaan alueelliset kokeilut, miten arjen turvaa, hyvinvointia ja elinvoimaa saadaan elinvoimaprosessin kautta kuntalaisille ja millaisia kokemuksia on kumppanuudesta kotouttamisessa. Entä millaiset ovat asumisen ja elinvoiman yhteydet Uudenkaupungin ja Inarin näkökulmasta? Lisäksi tarjolla on sessio soten elinkeinopoliittisesta ulottuvuudesta kunnassa rakenteiden muuttuessa sekä aluekehitysjärjestelmän muutoksesta.

Torstaina 14.9. taloutta, työllisyyttä ja kasvua käsittelevässä iltapäivän seminaarissa korkeatasoinen luennoitsijajoukko pureutuu työllisyysasteen ja kasvun lisäämiseen ja siihen, mitä kunnat ja maakunnat voivat asian eteen tehdä. Aamupäivän sessiossa pohditaan liikenneverkkojen merkitystä osana elinvoimaista maaseudun toimintaympäristöä. Iltapäivän päätteeksi pääsee vielä tutustumaan kaupungin liikekeskustan elinvoiman mittaamisen ja seurannan tuoreisiin tuloksiin.

Sote- ja maakuntauudistuksen muutostukiklinikalla torstaina 14.9. uudistusta käsitellään parinkymmenen asiantuntijan voimin kysymys-vastaus -periaatteella. Esillä ovat kokonaisuuteen ja talouteen, henkilöstön, sopimusten ja omaisuuden siirtymiseen, maakunnan johtamiseen, demokratiaan ja osallisuuteen sekä kuntien ja maakuntien yhteistyöhön liittyviä kysymyksiä. Tarjolla on siis kattava tietopaketti!

Tervetuloa tutustumaan Kuntamarkkinoiden laajaan ohjelmaan!

Kuntaliiton asiantuntijat, jotka voivat kertoa lisää

Löydä lisää sisältöä samoista teemoista