Kunnan- ja kaupunginjohtajat, pormestarit:

Kuntaliiton asiantuntija käyttöönne päiväksi

Kuntaliitto tarjoaa kuntien käyttöön asiantuntijan päiväksi. Kuntakehitys, demokratia ja johtaminen -yksikkö toteuttaa vielä ennen kesälomia koeluonteisesti kuntavierailujen sarjan.

Kuntaliiton asiantuntija voi osallistua esimerkiksi kunnan hallituksen tai johtoryhmän kokoukseen, antaa katsauksen esimerkiksi tulevaisuuden kunnan rooleista, johtamisen ja demokratian kysymyksistä, tutkimus- ja kehittämistoiminnasta, kokeilujen ja innovaatioiden soveltamisesta tai hyvinvoinnin edistämisestä ja viestinnän toteuttamisesta. Myös uuden valtuustokauden strategiatyö samoin kuin tulevaan maakuntayhteistyöhön valmistautuminen ovat ajankohtaisia teemoja.

Työpäivä kunnassa on tarkoitus toteuttaa vuorovaikutteisesti. Päivän aikana voidaan keskustella ajankohtaisista teemoista ja tuoda valtakunnallisia tai muualla kokeiltuja malleja lähemmäksi käytännön arkityötä. Samalla Kuntaliitto saa palautetta ja kehittämisideoita omaan toimintaansa.

Asiantuntijavierailu sisältyy kuntien jäsenmaksuun.

Lisätietoja antavat Kaija Majoinen ja Marianne Pekola-Sjöblom. Lähetä heille viestiä tai soita, jos haluat asiantuntijan/asiantuntijaparin kuntaasi päiväksi (yhteystiedot: kaija.majoinen@kuntaliitto.fi, p. 0500 811239 ja marianne.pekola-sjoblom@kuntaliitto.fi,  p. 050 337 5634).

Toivomme yhteydenottoa 15.5.2017 mennessä.

Tiedot Kuntaliiton Kuntakehitys, demokratia ja johtaminen -yksikön henkilöstöstä löydät seuraavan linkin kautta: https://www.kuntaliitto.fi/yhteystiedot/ihmiset > Kuntakehitys, demokratia ja johtaminen.