Tulevaisuuden kunnan digitalisointi -projekti 2018–2019

”Digitalisaatio on niin asiakkaasta” - tulevaisuustyöpajoista oppia kuntien digipolun suunnitteluun

Kuntaliiton Tulevaisuuden kunnan digitalisointi (TukuDigi) -projekti toteutti syksyn 2018 aikana neljän työpajan sarjan, jossa luotiin tavoitetilaa kuntien digitalisoitumiselle vuoteen 2023 mennessä.

Tulevaisuustyön tavoitteena oli kuvata polku siitä, kuinka kunta voi edetä digitaalisen ajan kunnaksi riippumatta siitä, mikä sen lähtötilanne on.

Työpajoissa tuotettiin materiaalia, jota kunnat voivat hyödyntää oman digitalisointiprosessinsa käynnistämisessä. Konkreettisina tuotoksina työpajoissa syntyivät ”Digitalisaatio on niin asiakkaasta” -huoneentaulu ja kuvitteellinen Tyrskylän kunnan digipolku vuosille 2019–2023.

Työpajoista tehdään julkaisu, joka julkaistaan yhdessä työpajan materiaalien kanssa Kuntaliiton verkkosivuilla viimeistään tammikuussa 2019. Ensi vuonna TukuDigi -projektissa on myös luvassa syventävää materiaalia kuntien digikypsyyden arviointiin ja vahvistamiseen.

Työpajoissa olivat mukana seuraavat kahdeksan kuntaa: Akaa, Hollola, Kotka, Lahti, Mikkeli, Nurmijärvi, Suomussalmi ja Turku. Lisäksi työpajoihin osallistuivat osittain Väestörekisterikeskus ja valtiovarainministeriö.

Lue lisää työpajoista osoitteessa: