Kuntatalousyksikön valiokuntakuulemiset 2018

Kuntatalous valtion ohjauksen ja uudistusten paineessa

Valoikuntakuulemislausunnot 2018

Tärkeänä osana Kuntaliiton edunvalvontaan kuuluvat eduskunnan eri valiokunnille annettavat valiokuntakuulemisiin liittyvät lausunnot.

Tänä vuonna niissä on käsitelty kuntatalouden osalta kevään Julkisen talouden suunnitelman ja syksyn valtion vuoden 2019 talousarvioesityksen lisäksi erityisesti kaavailtujen maakunta- ja sote-uudistusten vaikutuksia niin kuntatalouteen kuin laajemminkin koko julkiseen talouteen.

Näitä kokonaisuuksia on laajasti käsitelty valtiovarainvaliokunnalle 4.6.2018 ja sosiaali- ja terveysvaliokunnalle 8.11.2018 annetuissa Kuntaliiton lausunnoissa.

Kuntatalousyksikön vuonna 2018 antamien keskeisten eduskuntakuulemisten lausunnot löytyvät netistä seuraavasti:

Aiheesta lisää Kuntaliiton verkkopalvelussa: