Asemakaavojen digitointia sujuvoittava avoin tyylikirjasto löytyy Kuntaliiton GitHubista

Asemakaava, havainnekuva

Asemakaavojen digitointia sujuvoittava avoin tyylikirjasto löytyy nyt Kuntaliiton GitHubista. Tyylikirjaston toteutuksen on tehnyt Kuntaliitolle Gispo Oy.

Tyylikirjasto (XML) on ladattavissa ja käytettävissä ilmaiseksi. Sitä voi hyödyntää erityisesti avoimissa paikkatieto-ohjelmissa, kuten QGIS-sovelluksessa. Kirjaston yhteinen pohja ja koodi ovat vapaasti jaettavissa ja muokattavissa.

Avoin tyylikirjasto on osa Kuntaliiton Yhteiset digiratkaisut- ja Yhdyskunnat ja maankäyttö -tiimien yhteistyötä. Keräämme parhaillaan kuntien huomioita ja kokemuksia tyylikirjaston hyödynnettävyydestä ja kehitämme kirjastoa niiden mukaisesti seuraavien viikkojen aikana.

Palautteet voi lähettää suoraan Gispoon Sanna Jokelalle osoitteeseen sanna (at) gispo.fi.

Yhteiset digiratkaisut on Kuntaliiton ylläpitämä yhteiskehittämisen verkosto, jossa jaetaan tietoa digitalisaation uusista avauksista, avoimen teknologian hyödyntämisestä, digitalisaation rahoituksesta ja yhdessä oppimisesta. Verkosto vahvistaa kuntien digikyvykkyyttä paikallisesti ja valtakunnallisesti.

Nostamme esille kuntien toteutuksia ja hyviä käytäntöjä sekä kunta-alan osaajia.

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.

Kuntaliiton ratkaisut teknisen toimen osaajapulaan

Teknisen alan työvoimapula on pahenemassa. Kunnista puuttuu kaavoittajia, rakennustarkastajia, kiinteistöinsinöörejä ja rakennuttajia sekä monia muita maankäytön, rakentamisen ja infrapalvelujen ammattilaisia.

Tutustu Kuntaliiton ratkaisuihin!