Podcast: Ilmastotyön johtamisella kohti tavoitteita

Muutoksen mahdollistajat -podcast-sarjan viimeisessä jaksossa keskustellaan kuntien ilmastotyön johtamisesta sekä vuodenvaihteessa käynnistyvästä kuntien ILMAVA-valmennuksesta. Tony Hagerlundin vieraiksi saapuvat Kuntaliiton ilmastoasiantuntija Pauliina Jalonen ja LAHTI - Euroopan Ympäristöpääkaupunki 2021 -projektin johtaja Milla Bruneau.

Kuntajohdolle suunnattu ilmastotyön johtamisvalmennus ILMAVA järjestetään ensi vuonna ensimmäistä kertaa. Mukaan on lähtenyt yhteensä 13 eri kokoista kuntaa eri puolilta Suomea.

- Mukana olevat kunnat ovat tunnistaneet erilaisia ilmastojohtamisen haasteita, joita valmennuksessa ratkotaan yhdessä Kuntaliiton, muiden kuntien ja alan asiantuntijoiden kanssa, kertoo Jalonen.

ILMAVA-valmennus järjestetään yhteistyössä Lahden ympäristöpääkaupunkivuoden kanssa. Lahdessa ilmastotyötä on johdettu strategisesti jo usean vuoden ajan, ja tulokset puhuvat puolestaan.

Miten Lahdessa ilmastotyötä alun perin lähdettiin kehittämään ja millaista hyötyä siitä on saatu? Entä millaisena kokonaisuutena ilmastonmuutos tulisi kunnissa nähdä ja miten kokonaisuutta voidaan johtaa? Kuuntele uusin jakso tästä.

Lisätietoja ILMAVA-valmennuksesta: kuntaliitto.fi/ilmava

Lisätietoja kuntien ilmastotyöstä: kuntaliitto.fi/ilmastokunnat

Lisätietoja Lahden ympäristöpääkaupunkivuodesta: greenlahti.fi

Kuntaliiton ratkaisut teknisen toimen osaajapulaan