Tietoa digirahaa saaneista kunnista ja hankkeista

Kuntaliitto on ottanut aktiivisen roolin valtiovarainministeriön digikannustinrahaa saaneiden kuntien digihankkeiden verkostoimisessa keskenään. Verkostoituminen on alkanut kevään aikana toteutettavilla yhteisillä digisumpeilla, joilla jokainen kunta pääsee vuorollaan esittelemään digihankettaan. Tarkoituksena on jakaa osaamista ja löytää väyliä yhdessä tekemiseen. Myös ne kunnat, joissa ei ole parhaillaan aktiivista digikehityshanketta, verkostoidaan mukaan digikehitystyöhön.

Kuntaliitossa osana Yhteiset digiratkaisut -kehitystyötä on luotu päivittyvä kuntakartta tukemaan valtakunnallisen digikehitystyön hahmottamista. Karttaan voi tutustua täällä

Kaikki hankkeet näkyvät yhdellä silmäyksellä Yhteiset digiratkaisut -kehitystyössä valmistuneessa kokonaiskuvassa, joka on yllä. Laajempi versio kuvasta aukeaa omaan ikkunaan täältä.

Yhteiset digiratkaisut on Kuntaliiton ylläpitämä yhteiskehittämisen verkosto, jossa jaetaan tietoa digitalisaation uusista avauksista, avoimen teknologian hyödyntämisestä, digitalisaation rahoituksesta ja yhdessä oppimisesta. Verkosto vahvistaa kuntien digikyvykkyyttä paikallisesti ja valtakunnallisesti.

Nostamme esille kuntien toteutuksia ja hyviä käytäntöjä sekä kunta-alan osaajia.

Löydä lisää sisältöä samoista teemoista