Digiä kuntatyössä -sarja jatkuu kuvauksella Hyvinkään nuorisopalveluiden digiloikasta

Kuntaliiton ja KT Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajien ”Digiä kuntatyössä” -sarjassa kuvataan seuraavaksi Hyvinkään nuorisopalveluiden digikehitystyötä, joka koronapandemian myötä on painottunut nuorten digitaaliseen kohtaamiseen.

Hyvinkäällä nuorisotyöntekijät ovat siirtyneet työskentelemään verkkoon ja nuorten käyttämiin sosiaalisen median kanaviin, joissa yhteys nuoriin syntyy aktiivisesti kuunnellen ja keskustellen.

Hyvinkäällä nuorisotilat ovat verkossa auki samalla tavoin kuin fyysiset tilat ennen poikkeusolosuhteita. Chatissa osallistumisen kynnys voi madaltua, mutta nuorten odotukset kohtaamiselle pysyvät korkealla. Joustavuus ja innostus uuden oppimiseen ovat nuorisotyöntekijöiden keskeisiä kykyjä ja avainasemassa digitaalisen nuorisotyön onnistumisessa.

Nuorisotyön digitalisaatio auttaa ylittämään myös kuntarajoja ja tuo vastaan uudenlaisia mahdollisuuksia valtakunnallisten nuorisopalveluiden kehittämiseen. Tervetuloa tutustumaan tapauskuvaukseen ”Digiä kuntatyössä” -sivulle.

Digiä kuntatyössä

Digiä kuntatyössä - digitalisaatio ja työn murros

Työ muuttaa muotoaan kunnissa. Millaisin kyvykkyyksin ja osaamisin kunnat vastaavat työn murrokseen?

lateral-image-left

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.