Kuntaliitto järjestää kestävän kehityksen keskustelutilaisuuksia keväällä 2021

keke

Kuntaliitto yhteistyökumppaneiden kanssa järjestää kestävän kehityksen Teams-tilaisuuksia keväällä 2021.

Tilaisuudet ovat kuntapäättäjille ja viranhaltijoille suunnattuja avoimia tilaisuuksia, joissa kuntaedustajat, tutkijat, yhteistyökumppanit ja Kuntaliiton asiantuntijat keskustelevat kestävään kehitykseen liittyvistä teemoista. Keskustelutilaisuuksissa pääset kuulemaan muiden kuntien käytänteistä ja toimenpiteistä, saat herätteitä tutkijoilta ja sparrausta asiantuntijoilta.

Kestävän kehityksen keskustelutilaisuuksissa saat lisätietoja, mitä kestävä kehitys tarkoittaa kuntien toiminnassa, miten kunnat edistävät YK:n Agenda2030 tavoitteita sekä mitä kestävä kehitys tarkoittaa kuntajohtamiselle. Yhteinen tavoitteemme on luoda edellytyksiä tulevaisuuden kestävälle kunnalle, joka ottaa tasavertaisesti huomioon ihmisen, ympäristön ja talouden kaikessa kunnan suunnittelussa, budjetoinnissa, päätöksenteossa ja toiminnassa.

Kestävän kehityksen keskustelutilaisuudet alkavat torstaina 28.1, klo 14.00 - 15.30. Teemana on kuntien rooli kestävän kehityksen edistämisessä. Tutustumme maailmalla kehitettyyn donitsitalouden malliin, joka perustuu tasapainoon ihmisten välttämättömien tarpeiden ja planeetan rajojen välillä. Käymme läpi donitsitalouden soveltamisohjetta kunnille ja kaupungeille.

Kuntaliiton kumppanina tilaisuuksien järjestämisessä on muun muassa ORSI -tutkimushanke, Jyväskylän yliopiston WISDOM -tutkijayhteisö, Helsingin yliopiston Kestävyystieteen instituutti HELSUS ja YK-liitto.

Lämpimästi tervetuloa kuulolle ja keskustelemaan sekä linjoille että sosiaaliseen mediaan!

Lisätietoja, tarkemmat päivämäärät ja ohjelmat sekä ilmoittautumislinkit.

Kuntaliiton ratkaisut teknisen toimen osaajapulaan

Tutustu Kuntaliiton ratkaisuihin!