Parkanon kaupunginjohtaja Jari Heiniluoma aloittaa Kuntaliiton varatoimitusjohtajana toukokuussa

Jari Heiniluoma
Jari Heiniluoma. Kuva: Parkanon kaupunki

Parkanon kaupunginjohtaja Jari Heiniluoma on valittu Timo Reinan sijaiseksi Kuntaliiton varatoimitusjohtajaksi. Heiniluoma aloittaa tehtävässä 16. toukokuuta. Kuntaliiton nykyinen varatoimitusjohtaja Timo Reina siirtyy valtiovarainministeri Annika Saarikon valtiosihteeriksi 22. huhtikuuta alkaen.

Jari Heiniluoma on toiminut Parkanon kaupunginjohtajana vuodesta 2013 lähtien. Sitä ennen hän on työskennellyt mm. Satakunnan ammattikorkeakoulussa, työ- ja elinkeinoministeriössä, eduskunnassa sekä Euroopan parlamentissa.

Heiniluomalle tärkeitä teemoja ovat mm. elinvoima- ja elinkeinopolitiikka sekä aluekehittäminen, ja hän onkin johtanut kaupunginjohtajan toimen ohella Parkano-Kihniö alueen elinkeinoyhtiötä.

Heiniluoma on toiminut aktiivisesti myös Kuntaliiton Seutukaupunkiverkostossa. Myös työllisyysasiat ovat hänelle tuttuja, sillä Parkano on mukana sekä hallituksen työllisyyskokeiluissa että seutukaupunkien omassa työllistämishankkeessa.

- Kuntaliiton varatoimitusjohtajan tehtävä on erittäin kiinnostava ja laaja-alainen. Minulla on jo laaja kokemus vaikuttamisesta ja hyvät verkostot, siksi uskon olevani hyvä lisä Kuntaliittoon, Heiniluoma toteaa.