Kunta, tule mukaan lisäämään liikettä

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö on haastanut suomalaiset osallistumaan liikkumishaasteeseen syksyn aikana. Vastauksena haasteeseen käynnistyy Olympiakomitean Suomi – toimintakykyinen maa ja kansa –ohjelma, jolla rakennetaan muutosta liikkumiseen. Kuntaliitto on mukana ohjelmassa ja kannustaa myös kaikkia kuntia tarttumaan haasteeseen.

”Kunnilla on tärkeä rooli kuntalaisten arjen, vapaa-ajan toimintaympäristön sekä palvelujen rakentamisessa. Tämän takia kannustamme lämpimästi kuntia tekemään lupauksia liikkumisen edistämiseksi”, Kuntaliiton liikunnan ja nuorisoasioiden erityisasiantuntija Timo Räikkönen kertoo.

”Kunnissa tehdään paljon hyvää työtä kuntalaisten liikkumisen lisäämiseksi ja vaikutetaan siihen, miten paljon elinympäristö kannustaa liikkumaan. Kunnat huolehtivat esimerkiksi lähiliikunnan mahdollisuuksista ja suunnittelevat kulkuyhteydet arjen palvelujen välillä.”

Kunnat ovat lisäksi merkittäviä työnantajia ja voivat olla lisäämässä liikettä myös työpaikkoina.

Kunnilta kerätään nyt lupauksia, jotka johtavat kunnissa konkreettisiin, liikettä lisääviin toimiin. Kannustamme kaikkia kuntia eri toimialoillaan sekä työnantajina omien lupausten pohdintaan. Lähde mukaan ja tee lupaus Suomelle!

Lisätietoja: Toimintakykyinen Suomi -verkkosivu

Kuntaliiton asiantuntijat, jotka voivat kertoa lisää

Löydä lisää sisältöä samoista teemoista