

Kirjoittaja on verkkopalveluiden kehityspäällikkö Kuntaliitossa.
Twitterissä: @TonyHagerlund
Kuntien toiminta koskettaa suurta osaa ihmisten arjesta. Kunnissa on siis kyse kaikista ihmisistä ja heidän tarpeistaan. On tärkeää miettiä, miten kunnat voivat osallistaa kaikki asukkaat yhteiskuntaan ja tarjota heille yhtäläiset mahdollisuudet osallistua toimintaan ja arkeen riippumatta siitä
Aina keväisin toteutamme Kuntien verkkoviestinnän ja sosiaalisen median käytön kyselyn. Jo joskus viisi vuotta sitten toimiminen sosiaalisessa mediassa oli arkea noin kaikissa kunnissa. Edelleenkin sosiaalisen median käyttö yleistyy kaikilla toimialoilla. Tuossa pari viikkoa sitten julkaistiin
Kuntaliitto julkaisee vuosittain kuntien verkkoviestinnän ja sosiaalisen median selvityksen. Esille nousevat suurempia (kunta)kansanryhmiä kiinnostavat asiat, kuten valtuuston kokousten striimaukset tai kunnanjohtajien aktiivisuus sosiaalisessa mediassa. Kyselyssä kerätään myös paljon tietoa siitä
Keväisen työelämäni huippuhetkiä on päästä tekemään kuntien verkkoviestinnän ja sosiaalisen median käytön kyselyä. Kaupan kassajonossa tämä ei ole vetovoimaisin keskusteluaihe, mutta Kuntaliiton kahvipöytäkeskusteluissa tuon kyselyn tulokset ovat kuulkaas kuumaa valuuttaa. Vuoden 2018 kysely on siis
Kuntaliitto on selvittänyt kuntien verkkoviestintää ja sosiaalisen median käyttöä säännöllisesti, viime ajat vuosittain. Kun tuloksista tiedotetaan, uuden otsikon keksiminen on vuosi vuodelta hankalampaa, sillä siinä pitäisi lukea joka kerta ”sosiaalisen median käyttö arkipäiväistyy”. Vuosittain
Pitkän hännän teoria tarkoittaa Wikipedian mukaan, ” tuotevalikoiman monipuolista mutta vähän myyvää osuutta.” Esimerkiksi verkkokaupoissa on paljon tuotteita jotka myyvät varsin vähän, mutta yhteensä paljon. Ja koska verkkokaupassa niiden esilläpito ei vie yhtään arvokasta hyllytilaa ja kuluja