Julkaisun kansi

Uudistuvat, erilaistuvat ja elinvoimaiset kunnat. Kuntaliiton hallitusohjelmatavoitteet 2023

Tekijät
Kuntaliitto
Julkaisupäivä
Kuvaus
Kunnat ovat historiallisen suuren mullistuksen edessä, kun sote-uudistus tulee voimaan vuoden 2023 alusta ja vastuu työllisyyspalveluista siirtyy kunnille kaksi vuotta myöhemmin.

Uudistusten toteutuessa ja hallituskauden vaihtuessa on erinomainen hetki kokeilla uusia toimintatapoja ja varmistaa, että uudet kunnat ovat hyvinvoivia, elinvoimaisia, taloudeltaan vakaita ja kestävästi kehittyviä.

Seuraavalla hallituskaudella on etsittävä ripeitä mutta pitkälläkin aikavälillä viisaita ratkaisuja tukea kuntien matkaa kohti entistä itsenäisempiä elinvoiman ja osallisuuden keskuksia, joissa asukkaat, ympäristö, liike-elämä ja päätöksenteko voivat hyvin.

Olemme koonneet 13 kuntakentän kärkitavoitetta kevään 2023 hallitusohjelmaneuvotteluihin.
Julkaisupäivä
Tiedoston koko