Julkaisun kansi

Tekijät
Mervi Hemminki
Julkaisupäivä
Kaupunkiseutusuunnittelun uudet mallit - vertaistuki ja hyvät käytännöt

Kaupunkiseutusuunnittelijan käsikirja esittelee tiivistetysti Suomessa tehtävää kaupunkiseudullista suunnittelua. Käsikirja on tarkoitettu ohjeeksi kaupunkiseudullista suunnittelua aloitteleville kaupunkiseuduille ja inspiraatioksi suunnittelua jo tekeville kaupunkiseuduille. Käsikirja on luonteeltaan suositusmuotoinen ja sisältää käytännön esimerkkejä kaupunkiseuduilta. Käsikirja on syntynyt osana ympäristöministeriön, MAL-verkoston ja Kuntaliiton Kaupunkiseutusuunnittelun uudet mallit ja vertaistuki -hanketta. Käsikirjan ohella hankkeessa on valmistunut Kaupunkiseutusuunnittelun tilannekuva -julkaisu (Mervi Hemminki ja Suomen Kuntaliitto 2023) sekä työpajatyöskentelyn pohjalta koostettu Vuorovaikutusosion loppuraportti (Ramboll Finland Oy, joulukuu 2022).
Julkaisupäivä
Tiedoston koko