Julkaisun kansi

Kuntaliitto
Julkaisupäivä
Kuvaus
SDG-analyysikanvas kuntien ohjausasiakirjoille on työkalu erilaisten ohjelmien ja suunnitelmien tarkasteluun kestävän kehityksen näkökulmasta. SDG-analyysikanvas pohjautuu Gothenburg Centre for Sustainable Developmentin SDG Impact Assessment Tooliin.

Helsingin kaupunki jatkojalosti SDG IAT:sta juuri heidän organisaatioonsa soveltuvan työkalun ohjausasiakirjojensa ja palvelusuunnitelmiensa analysoimiseen. Suomen kuuden suurimman kaupungin (Helsinki, Espoo, Tampere, Vantaa, Oulu, Turku) SDG-tavoitteiden strateginen johtaminen kaupungeissa -verkoston projektiryhmä on jatkokehittänyt SDG-analyysikanvasta eteenpäin siten, että sekä Suomen kunnat että kaupungit kautta maailman voivat analysoida ohjausasiakirjojaan SDG-viitekehyksessä.

Tässä käyttöohjeessa kuvaillaan käytännönläheisesti SDG-analyysikanvaksen hyödyntämisen eri vaiheita ja huomioon otettavia asioita.
Julkaisupäivä
Tiedoston koko