Strömsö on Vaasassa – ole sinäkin! Kuntien viestijöiden tapaaminen 2023.

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Kunta
Vaasa
Tapahtumapaikka
Kulttuurinäyttämö ja elokuvateatteri Ritz
Osoite
Kirkkopuistikko 22 A

Odotettu kuntien viestintäammattilaisten tapaaminen ajankohtaisten asioiden äärellä järjestetään tiistaina ja keskiviikkona 9.-10.5.2023 Vaasassa.

Tilaisuus on suunnattu kunnissa ja kuntataustaisissa organisaatioissa työskenteleville viestinnän ammattilaisille sekä viestintää tekeville. Tervetulleita mukaan ovat myös hyvinvointialueiden viestijät. Muissa organisaatioissa työskentelevät eivät voi tilaisuuteen osallistua.

Ilmoittautuminen on päättynyt! Mukaan on tulossa 193 viestinnän ammattilaista.

Tilaisuus on vain livenä, eli tapahtuma ei ole seurattavissa etäyhteyksin.

Osallistuminen on osallistujille maksutonta, mutta kukin osallistuja maksaa itse matkansa, lounaansa ja mahdolliset yöpymisensä. Tiistain iltatapahtuman tarjoaa Vaasan kaupunki.

Verkostotapaamisen järjestävät Vaasan kaupunkiKuntaliitto ja Hyvinvointialueyhtiö Hyvil Oy.

Tiistai 9.5.

Aamukahvi ja rekisteröityminen alkaen kello 9.30

10.00 avauspuheenvuoro

10.15 Tavoitteena maailman onnellisin kaupunki ja seudulliset rekrytointikampanjat yhdessä yritysten kanssa -viestintä- ja markkinointijohtaja Leena Forsén, Vaasan kaupunki ja markkinointipäällikkö Mari Kattelus Vaasanseudun Kehitys Oy.

10.45 Lounas joko ravintola Ernst tai Bank. Osallistujakortissa sanotaan kummassa on varaus sinulle.

12.00 Osallistujien nopea esittäytymiskierros, kuka kukin on, ja mistä kukin tulee.

12.20 Työntekijämielikuva ja työntekijälähettilyys: Miten Vaasassa houkutellaan työntekijöitä. Rekrytointivastaava Anne Lindell ja viestintäsuunnittelija Eliina Salmela, Vaasan kaupunki

12.40 Mitä Porisuhdeneuvojalle kuuluu, Marika Virtanen, Porin kaupunki.

13.00 Paljonko kunnissa työskentelee viestinnän ammattilaisia, muutamia poimintoja kuntien viestintää koskevista selvityksistä ja muuta ajankohtaista Kuntaliitolta. Tony Hagerlund, Kuntaliitto.

13.20 Google Analyticsin vaihtoehdot ja korvaajat

• Snoobin käyttöönotto Lohjalla. Roosa-Maria Kylli, Lohjan kaupunki.
  • Matomo, millainen on ja miten sitä käyttää?
  • Muut vaihtoehdot
  • Keskustelua aiheesta

Tauko 14-14.30

14.30 TE-uudistus ja tuki kuntien viestinnälle, Hanna Lassila ja Selina Sassila, Kuntaliitto.
- keskustelua TE-uudistuksen viestinnästä

15.00 - 15.30 Case-esimerkki TikTok:n haltuunotosta. Frans Villanen, Seger Marketing
- Kommenttipuheenvuoro, viestintäpäällikkö Johanna Kurkikangas, Nokia.

Ohjelma loppuu tiistaina 15.45.

Tiistain iltaohjelma

Iltaohjelma Vaasan kaupungintalolla 17.30-19.30 ja jatkot Sky Barissa Vaasan kattojen yllä.

Keskiviikko 10.5.

Ohjelma alkaa kello 9.

9.00 Miten Inarissa käytetään sosiaalisen median kanavia. Anne-Marie Kalla, Inari.

9.25 Miten Lappeenrannassa käytetään sosiaalisen median kanavia. Ella Taavitsainen, Lappeenranta.

Klo 9.45-10.45 Informaatiovaikuttaminen, kalastelu ja kyberhyökkäykset - päätoimittaja Markku Mantila, Ilkka-Pohjalainen.

Siirtyminen lounaalle Strampenille 10.45, lounas 11-12

12 Vaikuttajaviestintä. Heli Komulainen, Järvenpää.

12.30 Kuntien ja hyvinvointialueiden yhteistyö. Lyhyet alustukset ja paneelikeskustelu aiheesta.

• Petra Fager, Pohjanmaan hyvinvointialue
  • Mia Miettinen, Riihimäen kaupunki
  • Anu-Kaarina Suonpää, Keski-Uudenmaan hyvinvointialue
  • Martti Holma, Oulun kaupunki

13.50 Tyylikäs lopetus

- Tervetuloa Kuopioon 2024, markkinointijohtaja Kirsi Soininen, Kuopion kaupunki
- Kiitoksia ja loppusanat

Lopetus kello 14.

Tutustu myös

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.

Tervetuloa mukaan kuntien viestijöiden tapaamiseen!

Tapaaminen järjestetään 14.-15.5.2024 Kuopiossa. Kattoteemoina ovat demokratian vahvistaminen, vaikuttamisviestintä ja tekoäly viestinnässä. Osallistua voivat kuntien ja kuntataustaisten organisaatioiden sekä hyvinvointialueiden viestijät. Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu mukaan.