Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikko: Ilmasto- ja ympäristövaatimukset kuntien ICT-hankinnoissa

Kuvassa digiviikon 2024 ilmeen mukainen logo ja kuvituksessa nuori nainen.

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Teams (linkki jaetaan ilmoittautuneille)

Kuntien digiviikko on Kuntaliiton järjestämä teemaviikko. Vuonna 2024 kuntien digiviikko järjestetään 3.-7.6. Digiviikon tavoitteena on nostaa digitalisaatioon liittyviä kysymyksiä laajempaan keskusteluun erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Maanantai, tiistai ja perjantai; ohjelmassa erityisesti toimialakohtaisia aiheita, sidosryhmien aiheita ja yritysten ehdottamia aiheita. Toteutus pääosin webinaareina Teamsin kautta.

Ilmasto- ja ympäristövaatimukset kuntien ICT-hankinnoissa - ohjelma

Puheenjohtajana Eveliina Kiema-Majanen, erityisasiantuntija, Kuntaliitto

10.00-10.05 Tilaisuuden avaus

Eveliina Kiema-Majanen, puheenjohtaja

10.05-10.25 ICT-hankintojen ilmasto- ja ympäristövaikutukset

Antti Sipilä, projektipäällikkö, GreenICT-hanke, TIEKE

10.25-10.35 Kriteereitä ICT laite-, ohjelmisto- ja konesalihankintoihin

Suvi Salmela, asiantuntija, Motiva Oy

10.35-10.55 Vastuullisempia ICT-hankintoja - Kuntaesimerkki

10.55-11.00    Tauko

11.00-11.30 Vastauksia yleisön ennakkokysymyksiin ja keskustelua kestävämmistä ICT-hankinnoista, mm. millaisia ratkaisuja haasteisiin on löydetty

11.30 Tilaisuus päättyy

Tähän tapahtumaan pyydetään ilmoittautumista ja ennakkokysymykseen vastaamista.

Ilmoittautumiset viimeistään viikkoa ennen eli pe 31.5. mennessä.

Ennakkokysymys: Mikä vastuullisuuden huomioinnissa on ollut ICT-hankinnoissa haasteellista? Mikä em. hankintojen vastuullisuudessa askarruttaa tai on ajankohtaista organisaatiollenne?

Vastata voi ilmoittautumisen yhteydessä samalla lomakkeella tai erikseen sähköpostilla eveliina.kiema-majanen@kuntaliitto.fi.

Tapahtuman Teams-linkki jaetaan ilmoittautuneille.

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.