Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikko: Kestävän kehityksen kärjessä: esimerkkejä digitalisaation ja Green ICT:n edistämisestä sivistystoimessa

Digiviikon graafinen logo. Kuvassa nuori nainen farkkutakissa katsoo kameraan.

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Teams
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Tapahtuma on osa Kuntien digiviikkoa, joka on Kuntaliiton järjestämä teemaviikko. Vuonna 2024 kuntien digiviikko järjestetään 3.-7.6. Digiviikon tavoitteena on nostaa digitalisaatioon liittyviä kysymyksiä laajempaan keskusteluun erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Lisää tietoa teemaviikosta digiviikon pääsivulla: Kuntien digiviikko | Kuntaliitto.fi

Tapahtuman Teams-linkki löytyy tapahtuman tietolaatikon yhteydestä yllä! Tilaisuus ei vaadi ilmoittautumista.

Miten digikehittämisessä kunnissa ja opetustoimessa otetaan huomioon kestävyysnäkökulma ja pidennetään laitteiden elinkaari? Esityksessä jaetaan tietoa mm. digiromusta ja kierrätyksestä sekä käydään läpi käytännön esimerkkejä. Suomalaisia kouluja digitalisaatiossa tukevan Opinsys Oy:n kautta on esimerkiksi mahdollista hankkia kouluihin kierrätyskoneita ja Turussa on käynnissä hanke, jossa ammatti-instituutin opiskelijat koodaavat ja kierrättävät koneita opetuskäyttöön. Tilaisuudessa on varattu myös hyvin aikaa keskustelulle.

Puhujina:
Timo Östman, koulutuspäällikkö, Turun ammatti-instituutti
Jouni Paakkinen, toiminnanjohtaja, Tietokone opetuksessa -  TOP-keskus
Mikko Jokinen, Opinsys Oy
[puhuja tarkentuu myöhemmin] Tieke

Puheenjohtajana Minna Lindberg, erityisasiantuntija, Kuntaliitto

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.