Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikko: Suomi.fi-laatutyökalut: Itsearviointi digipalveluiden kehittämisen tukena

Digiviikon graafinen logo. Kuvassa nuori nainen farkkutakissa katsoo kameraan.

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Teams
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Tapahtuma on osa Kuntien digiviikkoa, joka on Kuntaliiton järjestämä teemaviikko. Vuonna 2024 kuntien digiviikko järjestetään 3.-7.6. Digiviikon tavoitteena on nostaa digitalisaatioon liittyviä kysymyksiä laajempaan keskusteluun erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta.

Lisää tietoa teemaviikosta digiviikon pääsivulla: Kuntien digiviikko | Kuntaliitto.fi

Tapahtuman Teams-linkki löytyy tapahtuman tietolaatikon yhteydestä yllä! Tilaisuus ei vaadi ilmoittautumista.

Suomi.fi-laatutyökalut: Itsearviointi digipalveluiden kehittämisen tukena

Digi- ja väestötietovirasto tarjoaa Suomi.fi-laatutyökalut erityisesti digitaalisten palveluiden laadun ja käytön arviointiin, mittaamiseen ja vertailuun julkishallinnossa. Tilaisuudessa esitellään Laatutyökaluista Itsearviointityökalu, jonka kansallisen kriteeristön avulla kunnat voivat itse arvioida digitaalisia palvelujaan. Itsearviointityökalu auttaa tunnistamaan lyhyen ja pitkän aikavälin kehityskohteita ja se tarjoaa hyvän tarkistuslistan palvelun kehittämiseen ja kehitystyön priorisoimiseen. Puheenvuorossa kerrotaan itsearvioinnin tekemisestä ja miten maksuttomat ja helppokäyttöiset Laatutyökalut tukevat palveluiden asiakaslähtöistä kehittämistä ja digitalisointia tarjoamalla reaaliaikaista tietoa suunnittelun ja päätöksenteon tueksi.

Puhujina:
Kristina Noor-Ilander, erityisasiantuntija, Digi- ja väestötietovirasto
Terhi Tuokkola, johtava asiantuntija, Digi- ja väestötietovirasto

Puheenjohtajana Elisa Kettunen, kehittämispäällikkö, Kuntaliitto

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.