Tiedote,

12 semifinalistia vuoden 2014 Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa

(Kuntaliitto tiedottaa 25.4.2014) Yhdeksännen kerran järjestettävän Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun semifinalistit on valittu. Kilpailuun osallistui yhteensä 59 kilpailutyötä.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointi- ja viestintäosaamista kunta-alalla nostamalla esille hyviä käytäntöjä eli esimerkillistä ja tuloksellista markkinointia tai viestintää. Kilpailu luo kokonaiskatsauksen kunta- ja seutumarkkinoinnin ajankohtaisiin toteutuksiin. Samalla syntyy vertailutietoa onnistuneesta tekemisestä ja sen toteuttamisen taustoista.

– Leimallista on tänä vuonna osallistaminen, eli haastetaan mukaan asukkaita, matkailijoita, yrityksiä tai sidosryhmiä osallistumaan myös sisällöntuotantoon. Mukana on useita yksittäisiä tuotteita, tapahtumia, visuaalisen ilmeen uudistuksia ja uusia palvelukokonaisuuksia. Ilahduttavaa on nähdä mukana myös omaperäisiä ja nokkeliakin oivalluksia sekä tasaista pitkäjänteistä ja ammattitaitoista kampanjointia, Kuntaliiton markkinointipäällikkö Merja Olari-Sintonen toteaa.

Kilpailu on osa Piiri-verkoston toimintaa. Piiri-verkosto on avoin ja maksuton yhteistyö- ja kehittämisverkosto kuntien, seutujen ja alueiden markkinointi- ja viestintäosaamisen vahvistamiseksi.

Voittajat julkistetaan toukokuussa

Kilpailun mitalikolmikko julkistetaan Piiri 2014 -tapahtumassa Vaasa-Uumaja-akselilla 22.5.2014. Tuomaristo voi lisäksi jakaa kunniamainintoja.

Kilpailun voittava työ saa Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun mestarin tittelin. Tuomaristo jakaa kulta-, hopea- ja pronssisijoille yltäneille kilpailutöille lisäksi kampanjanäkyvyyttä ja kunniakirjat. Kampanjat toteutetaan kilpailun yhteistyöyritysten kanssa.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun järjestävät kunta- ja seutumarkkinoinnin kehittämistyötä tekevät järjestöt: Suomen Kuntaliitto, Seudulliset kehittämisyhteisöt SEKES ry sekä Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry. Piiri-verkoston yhteistyöyrityksiä ovat MTV3, Sanoma Media, Otavamedia, KL-Kustannus Oy/ Kuntalehti, Finlands kommuntidning.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu 2014 -shortlista aakkosjärjestyksessä

Akaan kaupunki: Makea Akaa
Espoon kaupungin liikuntapalvelut: Espoo liikkuu -konsepti
Helsingin kaupunki: The Tall Ships Races Helsinki 2013
Helsingin Markkinointi Oy: Nordic Bloggers´ Experience
Lahden kaupunki: Lahti uudistuu
Mikkelin kaupunki: Innovatiivinen hankinta
Porvoon kaupunki: Voita viikko unelmien kodissa
Satakuntaliitto (Onni kutsuu kylään -hanke) & SataKylät ry: Avoimet kylät -päivä
Seinäjoen seudun elinkeinokeskus / Komia-markkinointi: Vahvan tahdon lähettiläät
Suupohjan kehittämisyhdistys ry: Seikkaile Suupohjassa -löytöretkiä lähelle
Tuusniemen kunta: Tuusniemi skyview
Uudenkaupungin kaupunki: Töitä ja tekijöitä "Pestuumarkkinat”

Lisätietoja:
Merja Olari-Sintonen, markkinointipäällikkö, Suomen Kuntaliitto
09 771 2676, 050 378 4305
Eeva-Kaisa Kivistö, markkinointisuunnittelija, Suomen Kuntaliitto
09 771 2027, 050 447 7714

Tervetuloa mukaan kuntien viestijöiden tapaamiseen!

Tapaaminen järjestetään 14.-15.5.2024 Kuopiossa. Kattoteemoina ovat demokratian vahvistaminen, vaikuttamisviestintä ja tekoäly viestinnässä. Osallistua voivat kuntien ja kuntataustaisten organisaatioiden sekä hyvinvointialueiden viestijät. Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu mukaan.