Tiedote,

Kuntaliitto avasi uuden verkkopalvelun:

Kolmikielinen International Forum kokoaa kansainväliset kunta-asiat verkossa

(Kuntaliitto tiedottaa 9.12.2015) Kuntaliitto on tänään julkistanut uuden www.internationalforum.fi -verkkosivuston.

Suomen-, ruotsin- ja englanninkielinen sivusto kokoaa yhteen uutisia ja ajankohtaistietoa kunta-alaa koskevista kansainvälisistä ja EU-asioista sekä niihin liittyvästä edunvalvonnasta.

– Haluamme tarjota kansainvälistä kuntatietoa kuntien työntekijöille ja päättäjille sekä myös muille alasta kiinnostuneille toimijoille, sanoo Kuntaliiton ruotsinkielisten ja kansainvälisten asioiden johtaja Kristina Wikberg.

– Uskomme, että erikielisiä sisältöjä kokoavat palvelut ovat toimiva lähestymistapa. Sisältö koostetaan eri lähteistä ja erikielisiltä sivuilta, Wikberg kommentoi.

Kansainvälistä kuntatietoa yhteistyöverkostojen kautta

Toimijoita, joiden kunta- alaa koskevia tietoja sivusto haluaa koota, ovat esimerkiksi Euroopan kuntajärjestöjen yhteistyöjärjestö CEMR, EU:n alueiden komitea, Europarlamentti  ja EU:n komissio.

– Haluamme tehdä ymmärrettävämmäksi mikä on olennaista EU:ssa suomalaisten kuntien näkökulmasta, sanoo Kuntaliiton Brysselin toimiston johtaja Henrik Rainio. Myös EU:ta laajempia näkemyksiä kuten Euroopan neuvoston kongressin demokratia- ja ihmisoikeusasioita ja kuntien kansainvälistä yhteistyötä tuodaan esiin uudessa foorumissa.

Lisätietoja:
Kristina Wikberg, ruotsinkieliset ja kansainväliset asiat, johtaja, p. 050 378 04 66
Sinikka Mikola, kansainvälisen tiimin vetäjä, p. 050 342 82 18
Henrik Rainio, Brysselin toimiston johtaja, p. +32 474 540 851

Löydä lisää sisältöä samoista teemoista
Kuvituskuva.

EU-vaalit ovat kuntavaalit